Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması ve Okul Deneyimi Web Günlüğü Yansımaları

Yazarlar: ["Sena KARAKOÇ", "Kıvanç SEMİZ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 6 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Öğretmenlik Uygulaması Dersi,Okul Deneyimi Dersi,Web Günlüğü

Özet: Amaç: Bu çalışmada, beden eğitimi öğretmen adaylarının web günlüğü (blog) kullanarak aktardıkları öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi yansımalarını incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum çalışmasının temel alındığı araştırma Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi 2018-2019 bahar dönemi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü öğretmenlik uygulaması ve okul deneyimi dersi alan 15 öğretmen adayı ve bir danışman öğretim elemanı ile gerçekleştirilmiştir. 12 hafta boyunca öğretmen adaylarından yaşadıklarını ve gözlemlediklerini çevrimiçi bir blog (wordpress) aracılığıyla aktarmaları istenmiştir. Katılımcılardan en çok ve en anlamlı web günlüğü girdileri olan 6 öğretmen adayı ile yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca araştırmacının alan gözlem notları ile doküman analizi (web günlükleri) yapılarak veriler toplanmıştır. NVIVO 12 programı ile tematik içerik analizi ile bulgular raporlanmıştır. Bulgular: Öğretmenlik Becerileri, İletişim, Staj Okulunun Ortamı, Teknoloji Okuryazarlığı olmak üzere dört ana tema altında bulgular elde edilmiştir. Danışman öğretmenin alan bilgisinin sınırlılığı, danışman öğretim elemanı ile öğretmen adayının iş yükünün fazla olması bu çalışmada öne çıkmıştır. Bununla birlikte web günlüğü gibi dijital bir aracın sürece dahil edilmesi paydaşların iletişimi konusunda iyileştirmeler sunmuştur. Sonuç: Danışman öğretim elemanı ve öğretmen adayları arasındaki iletişim konusunda web günlüğünün önemli katkısı olduğu ve öğretmen adaylarının gerçek tecrübelerinin gözlemlenmesi açısından web günlüğü kullanımının etkili olduğu sonucu elde edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA