Acil Yardım ve Afet Bilimi

Acil Yardım ve Afet Bilimi

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN AFETE MÜDAHALE ÖZ-YETERLİLİK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yazarlar: ["Elif BÜLBÜL"]

Cilt - , Sayı Cilt: 1 Sayı: 2 , 2021 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Hemşirelik öğrencileri,Afet,Afet yönetimi,Öz-yeterlilik

Özet: Giriş: Hemşireler, afetlerden etkilenen insanların bakımın- da çeşitli pozisyonlarda roller alırlar. Hemşirelik öğrenci- lerinin olası afetlere karşı hazırlıklarının okul eğitimleri sırasında başlaması farkındalıklarının ve bilgi düzeylerinin artması açısından önemlidir. Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin afete müda- hale öz-yeterlilik durumlarının değerlendirilmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Bu araştırma tanımlayıcı ve kesitsel tiptedir. Araştırma, Mart-Nisan 2021 tarihleri arasında İstanbul ilinde bulunan bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 147 hemşirelik öğrencisi ile gerçekleştirildi. Verilerin toplan- masında sosyo-demografik soru formu ve Afete Müdahale Öz-yeterlilik Ölçeği kullanıldı. Bulgular: Çalışmamızda, Afete Müdahale Öz-yeterlilik Ölçeği toplam puan ortalaması 65,06±15,98 olarak bu- lundu. Afete Müdahale Öz-yeterlilik Ölçeği toplam puan ortalaması dördüncü sınıf öğrencilerinde daha yüksek ol- duğu saptandı. Afet yönetimiyle ilgili ders veya eğitim alan öğrencilerin toplam puan ortalaması, almayan öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu görüldü (t=7,913 p<0,001). Afete Müdahale Öz-yeterlilik Ölçeğinin puan ortalaması ile yaş arasında pozitif yönde korelasyon istatistiksel olarak anlamlı bulundu (r=0,392 p<0,001). Sonuç: Bu çalışmanın sonucunda, afet yönetimi dersi alan öğrencilerin afete müdahale öz-yeterlilik durumlarının daha iyi olduğu görüldü.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA