Acil Yardım ve Afet Bilimi

Acil Yardım ve Afet Bilimi

Malatya Kent Merkezindeki Farklı İki Lisede Yer Alan Öğrencilerin Afet Bilinç Düzeylerinin Ölçülmesi

Yazarlar: ["Büşra ÖZEN ODABAŞI", "Metin Fikret GENÇ"]

Cilt - , Sayı Cilt: 3 Sayı: 1 , 2023 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Afet,Afet Bilinci,Afet Eğitimi,Afete Hazırlık

Özet: Giriş: Bir afet meydana geldiği zaman toplumun büyük bir kısmı etkilenmektedir, bu etkinin en az düzeye indirgenebilmesi için afetlerle birlikte yaşama kültürünün tüm topluma yerleştirilmesi gerekmektedir. Toplumda afet bilinci ve kültürü oluşturmanın en önemli adımı ise eğitimlerin etkin olması ile sağlanacaktır. Amaç: Bu çalışmanın amacı Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Battalgazi Fatih Anadolu Lisesi (FAL) ve Yeşilyurt Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde (AMTL) öğrenim gören öğrencilerin afet bilinci düzeylerini belirlemek, bulgulardan yola çıkarak eksiklik görülen durumlar için öneriler sunmaktır. Yöntem: Çalışmamız tanımlayıcı kesitsel tipte epidemiyolojik bir çalışma olup FAL ve AMTL’nde öğrenim gören 426 öğrenci ile yapılmıştır. İstatiksel analizlerde Independent Sample t testi, One Way Anova, Ki-Kare testleri kullanılmıştır ve anlamlılık değeri p<0,05 olarak tespit edilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin toplam puan ortalaması 104,4±13,9 olup, en düşük puan 52, en yüksek değer 161’dir. Öğrencilerin %64,8’nin afetlere hazır olmadığı görülmüştür. Öz yeterlilik puanları yönünden iki grup arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı olup AMTL’nin öğrencilerinin puanları yüksek bulunmuştur. FAL’de daha önce afet yaşama ile toplam puan arasındaki ilişki istatiksel olarak anlamlı derecede yüksektir. Sonuç: Öğrencilerin çoğunun afetlere karşı hazırlıklı olmadıkları ve herhangi bir afet eğitimi almadıkları görülmüştür. Bu nedenle ders müfredatları içerisinde afet eğitimine daha fazla ağırlık verilmesi sağlanmalıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA