Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi

Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitsizliğinin Radikal Söylemi: “Ezilenlerin Pedagojisi”

Yazarlar: Ahmet KILIÇ

Cilt 4 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 51 - 57

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.53046/ijotem.943529

Anahtar Kelimeler:Ezen,Ezilen,Ezilenlerin pedagojisi,Paulo Freire

Özet: Bu çalışmada, Paulo Freire’ın (1921-1997) “Ezilenlerin Pedagojisi” kitabında ele aldığı üstler, burjuvalar, iktidar vd. tarafından ezilen insanların eğitim hakkını elde etmelerinde insanî değerlerle temellendirildiği iddia edilen bireysel ve/ya toplumsal mücadele anlatılmaktadır. Freire’ın pedagoji anlayışında ezilenlerin kendi var oluşlarının farkındalığı kazandırılarak eğitimde özgür düşünceye ulaşma gayesi vardır. Alanyazın çalışmasında “Ezilenlerin Pedagojisi” adlı eser incelenip konuyla ilgili literatür taraması yapılarak ezen-ezilen ilişkisi, pedagojik perspektif açısından izah edilerek günümüz eğitiminde fırsat ve imkân eşitsizliği konularına da ışık tutacağı düşünülmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitsizliğinin Radikal Söylemi: “Ezilenlerin Pedagojisi”}, volume={4}, number={51–57}, publisher={Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi}, author={Ahmet KILIÇ}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ahmet KILIÇ. (2021). Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitsizliğinin Radikal Söylemi: “Ezilenlerin Pedagojisi” (Vol. 4). Vol. 4. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ahmet KILIÇ. Eğitimde Fırsat ve İmkân Eşitsizliğinin Radikal Söylemi: “Ezilenlerin Pedagojisi.” no. 51–57, Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2021.