Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi
Yazarlar: Ayşenur ŞAYAN
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Marka,Marka bağlılığı,Sosyal medya,İnstagram,Lovemark
Özet: Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmelere baktığımızda artık her kişinin elinde akıllı telefonlar ve tabletler görmekteyiz. İnternetin hayatımıza girmesi ile birlikte internet iletişiminin bir parçası olan sosyal medya ortamları daçok kullanılan mecra olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya platformları aracılığı ile insanlar istedikleri kişiler ile etkileşime geçebilmekte, fotoğraf, video gibi kendi hazırladıkları içerikleri bu platformlar üzerinden paylaşabilmekte, sevdikleri ve merak ettikleri her şeyi mekân veya zaman sınırı olmadan takip edebilmektedir. Bütün bu avantajlar markalarında dikkatini çekmiştir. Çünkü şirketlerin tüketici ile etkileşime geçebilmesi, hedef kitleyi yakından takip edebilmesi gibi etkenler marka bağlılığı yaratabilmede önemli rol oynamaktadır. Markalar genel olarak varlıklarını tüketicilere unutturmamak adına faaliyetler yürütse de sosyal medya kullanımı markalar için artık daha stratejik bir alan haline gelmiştir. Bu nedenle şirketler, marka bağlılığı yaratabilmek adına bütün pazarlama stratejilerini sosyal medya üzerinden de gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda, araştırmada 2019 yılı da dâhil olmak üzere son 5 yıldır, Türkiye’ninsevilen markaları diye hitap edilen ‘’lovemark’’ araştırmasında kendi kategorilerinde birinci seçilen 5 farklı marka inceleme kapsamına alınmıştır. Marka bağlılığı yaratmada etkisi olduğu bilenen ‘’marka kimliği’’ ‘’marka farkındalığı’’ ‘’etkileşim’’ ve ‘’içerik’’ unsurları dikkate alınarak içerik analizi yöntemi ile Ziraat Bankası, Volkswagen, Arçelik, Opet, Nescafe markalarının İnstagram hesapları incelenecektir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.