Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi

Okuma ve Yazma Alışkanlığı Kazandırma Yeterliliği Açısından Türkçe Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi

Yazarlar: Nida EMİNOĞLU

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 307 - 318

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Okuma alışkanlığı,Yazma alışkanlığı,Türkçe öğretim programı

Özet: Bu araştırmanın amacı 2019 Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere okuma ve yazma alışkanlığı kazandırma yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir. Bu araştırma, durum araştırması (örnek olay) deseninde nitel bir araştırmadır.  Amaçsal örnekleme türlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 30 sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile görüşme yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerinde 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, ilkokullarda görevli bulunan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin sınıflarında bulunan öğrencilerin okuma ve yazma alışkanlıklarının istenilen düzeyde olmadığı, İlkokul Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere okuma ve yazma alışkanlığı kazandırmada yeterli olmadığı, okuma ve yazma alışkanlığı kazandıracak ayrı bir öğretim programına ihtiyaç duyulduğu bulgulanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Okuma ve Yazma Alışkanlığı Kazandırma Yeterliliği Açısından Türkçe Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi}, volume={3}, number={307–318}, publisher={Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi}, author={Nida EMİNOĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Nida EMİNOĞLU. (2020). Okuma ve Yazma Alışkanlığı Kazandırma Yeterliliği Açısından Türkçe Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nida EMİNOĞLU. Okuma ve Yazma Alışkanlığı Kazandırma Yeterliliği Açısından Türkçe Öğretim Programı’nın Değerlendirilmesi. no. 307–318, Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2020.