Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi

Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi

2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Müslüman Türk Bilim İnsanlarının Yeri

Yazarlar: Cengiz AKALIN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 274 - 285

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Milli Eğitim,Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı,Ders Kitapları,Sosyal Bilgiler,Müslüman Türk Bilim İnsanları

Özet: Bütün dünyada eğitim ve öğretim faaliyetlerinin ilk veönemli materyali olarak ilk sıradaki yerini korumaya devam eden ders kitapları, ilköğretim çocuklarının temel eğitimi açısından kaynak niteliği taşımaktadır. Tanzimat dönemi öncesinden günümüze ‘Batılılaşma, Çağdaşlaşma’ adına ilköğretimden üniversite eğitimine kadar öğrencilerimize bilim ve teknoloji tarihi öğretiminde hep batılı veya yabancı bilim insanları tanıtılmış ve rol model olarak gösterilmiştir. Öyle ki; insanlık tarihi boyunca bilim ve teknoloji adına yapılan bütün icat ve keşifler, batılı veya yabancı mucit, kâşif ve bilim insanları tarafından yapılmıştır şeklinde öğretiliyor ve öğrencilerimiz bu yanlış algı ile yetişiyorlar. Miladi 750- 1200 yılları arasında hemen hemen bütün dünya toplumları Orta Çağ karanlığında yaşarlarken, “Müslüman Türk Bilim İnsanlarının” bilim ve teknolojinin temellerini atmış olduklarının öğrencilerimize ilköğretimden itibaren hatta üniversite eğitiminin sonuna kadar öğretilmesi gerekmektedir. Bu öncü şahsiyetleri olması gerektiği gibi tanıması, yapmış oldukları çalışmalardan haberdar olması öğrencilerimizin kendi özgüvenlerini kazanması, kendilerine rol model olarak görmeleri, milli- manevi değerlere bağlı veya saygılı ve milli bilinçlerinin oluşması bakımından elzemdir. Bu çalışma ile; yaklaşık bin yıllık Türk Milletinin milli, manevi ve kültürel değerlerinin temsilcileri olan “Müslüman Türk Bilim İnsanlarının” ilkokul 4 ve ortaokul 5, 6 ve 7. sınıflarında okutulan Sosyal Bilgiler ders kitaplarında,  öğrencilerimize köklerine bağlı ve köklerinden aldığı ilham ile geleceğe daha güvenli adımlarla ilerleyebileceğini sağlayacak ve geleceği şekillendirecek şekilde rol model olmaları açısından gerektiği ölçüde hayat hikayelerinin, karakterlerinin tanıtılıp, yaptıkları bilimsel çalışmalarla dünyadaki bilim ve teknolojinin temellerini attıklarının öğretilip öğretilmediğini tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği uygulanarak yapılmıştır.    


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Müslüman Türk Bilim İnsanlarının Yeri}, volume={2}, number={2}, publisher={Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi}, author={Cengiz AKALIN}, year={2019}, pages={274–285} }
APA
KOPYALA
Cengiz AKALIN. (2019). 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Müslüman Türk Bilim İnsanlarının Yeri (Vol. 2, pp. 274–285). Vol. 2, pp. 274–285. Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi.
MLA
KOPYALA
Cengiz AKALIN. 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Müslüman Türk Bilim İnsanlarının Yeri. no. 2, Uluslararası Ders Kitapları ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2019, pp. 274–85.