MEYAD Akademi

MEYAD Akademi

Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Şiddet Eğilimlerine Etkisi

Yazarlar: Tülay YILMAZ BİNGÖL, Serap ÖZTÜRK ALTINAYAK, Zümrüt YILAR ERKEK

Cilt 2 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 111 - 125

Konular:İş

Anahtar Kelimeler:Hemşirelik,Ebelik,Öğrenci,Duygusal zekâ,Şiddet eğilimi

Özet: Amaç: Öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin şiddet eğilimlerine etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılan araştırma tanımlayıcı niteliktedir. Gereç ve Yöntem: Araştırma; 01.07.2020–30.09.2020 tarihleri arasında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi; Hemşirelik ve Ebelik bölümlerinde öğrenim görmekte olan 554 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler; “Tanıtıcı Bilgi formu”, “Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği (DZDÖ)” ve “Şiddet Eğilimi Ölçeği (ŞEÖ)” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, ortalama, yüzdelik dağılım, korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin DZDÖ duyguların farkında olma alt boyutu puan ortalaması 28.16±5.86, duygularını yönetme alt boyutu puan ortalamasının 24.58±5.89, kendini motive etme alt boyutu puan ortalamasının 26,72±5,85, empati alt boyutu puan ortalamasının 27.99±5.93, sosyal beceriler alt boyutu puan ortalamasının 26.11±5.82, DZDÖ toplam puan ortalamasının 133.57±25.21 ve normal aralıkta olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin ŞEÖ toplam puan ortalamasının ise 37.23±9.62 ve şiddet eğilimlerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin DZDÖ puan ortalamaları ile ŞEÖ puan ortalamaları arasında negatif yönde anlamlı çok zayıf bir ilişki olduğu (p=0.01, r= -.110), duygusal zekâ düzeyi yükseldikçe şiddet eğiliminde azalma olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Araştırmanın bulguları doğrultusunda öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin geliştirilmeye ihtiyacı olduğu, şiddet eğilimlerinin düşük ve duygusal zekâ düzeyi yükseldikçe şiddet eğilimlerinde azalma olduğu sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Şiddet Eğilimlerine Etkisi}, volume={2}, number={111–125}, publisher={MEYAD Akademi}, author={Tülay YILMAZ BİNGÖL,Serap ÖZTÜRK ALTINAYAK,Zümrüt YILAR ERKEK}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Tülay YILMAZ BİNGÖL,Serap ÖZTÜRK ALTINAYAK,Zümrüt YILAR ERKEK. (2021). Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Şiddet Eğilimlerine Etkisi (Vol. 2). Vol. 2. MEYAD Akademi.
MLA
KOPYALA
Tülay YILMAZ BİNGÖL,Serap ÖZTÜRK ALTINAYAK,Zümrüt YILAR ERKEK. Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Duygusal Zekâ Düzeylerinin Şiddet Eğilimlerine Etkisi. no. 111–125, MEYAD Akademi, 2021.