Acta Economica Et Turistica

Acta Economica Et Turistica

GENDER DIFFERENCES AND CONSUMER BEHAVIOR OF MILLENNIALS

Yazarlar: Kraljević Radojka, Zrinka Filipović

Cilt 3 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 5-13

Konular:-

DOI:10.1515/aet-2017-0002

Anahtar Kelimeler:Millennials,Consumer behaviors,Gender,Purchasing,Loyalty

Özet: Millennial generation is considered the largest and best educated and therefore presents challenges to marketers. This paper aims to examine the gender differences in consumer behaviour of students - generation y. The study identifies gender differences in purchase behaviour, loyalty, price sensitivity and shopping habits. The empirical analysis is based on data obtained from a student survey (N=118; M= 40, 68 %, F= 59, 32 %). The data were analysed using chi-square test. Our findings suggest that women are more sensitive to price than men. They also belong more to the loyalty programs and use more loyalty awards schemes. Although the millennial generation has the reputation for being digital our study shows that they actually like visiting the stores instead of shopping online although the statistically significant difference is not found.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={GENDER DIFFERENCES AND CONSUMER BEHAVIOR OF MILLENNIALS}, volume={3}, number={5–13}, publisher={Acta Economica Et Turistica}, author={Kraljević Radojka, Zrinka Filipović}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Kraljević Radojka, Zrinka Filipović. (2017). GENDER DIFFERENCES AND CONSUMER BEHAVIOR OF MILLENNIALS (Vol. 3). Vol. 3. Acta Economica Et Turistica.
MLA
KOPYALA
Kraljević Radojka, Zrinka Filipović. GENDER DIFFERENCES AND CONSUMER BEHAVIOR OF MILLENNIALS. no. 5–13, Acta Economica Et Turistica, 2017.