Anatolian Journal of Health Research

Anatolian Journal of Health Research

Günübirlik cerrahi servisinde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi

Yazarlar: Zeynep Gül , Gül Çakır Özmen , Dilek Çilingir

Cilt 2 , Sayı - , 2021 , Sayfalar 41-45

Konular:-

DOI:10.29228/anatoljhr.51783

Anahtar Kelimeler:Günübirlik cerrahi; hasta; hasta memnuniyeti; hemşirelik bakımı

Özet: Amaç: Araştırma günübirlik cerrahi servisinde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan çalışma,  Ekim 2018-Mayıs 2019 tarihleri arasında Karadeniz Teknik Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Farabi Hastanesi günübirlik cerrahi servisinde yapıldı. Araştırmanın evrenini belirtilen klinikte cerrahi uygulanan yetişkin hastalar oluştururken, örneklemini araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve kabul ölçütlerine uyan 319 hasta oluşturdu. Verilerin elde edilmesinde, “Hasta Tanıtıcı Özellikler Formu” ve “Newcastle Hemşirelik Bakımı Memnuniyet Ölçeği (NHBMÖ)” kullanıldı. Verilerin analizinde yüzdelik, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis varyans analizi testi kullanıldı. Bulgular: Çalışmada, hastaların NHBMÖ puan ortalamasının 77.0±11.1 olduğu saptandı. Hastaların en çok “hemşirelerin size önemli bir insan gibi davranmalarından” maddesinden ve en az “Hemşirelerin size durumunuz ve tedavinizle ilgili yeterli bilgi vermelerinden” maddesinden memnun oldukları belirlendi. Ayrıca algılanan gelir düzeyi ve yapılan girişimler hakkında bilgilendirilme durumu yönünden ölçek puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu. Bununla birlikte hastaların %95.6’sının hemşirelik bakımından memnun oldukları belirlendi. Sonuçlar: Yapılan girişimler öncesi bilgilendirilen hastaların, bakım memnuniyetlerinin yüksek olduğu tespit edildi. Araştırma sonuçları, hastaların memnuniyetini etkileyen faktörlerin göz önünde bulundurulmasının, hasta memnuniyetini artırmada yol gösterici olacağını ortaya koymuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Günübirlik cerrahi servisinde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi}, volume={2}, number={41–45}, publisher={Anatolian Journal of Health Research}, author={Zeynep Gül ,Gül Çakır Özmen  ,Dilek Çilingir}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Zeynep Gül ,Gül Çakır Özmen  ,Dilek Çilingir. (2021). Günübirlik cerrahi servisinde yatan hastaların hemşirelik bakımından memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi (Vol. 2). Vol. 2. Anatolian Journal of Health Research.
MLA
KOPYALA
Zeynep Gül ,Gül Çakır Özmen  ,Dilek Çilingir. Günübirlik Cerrahi Servisinde Yatan Hastaların Hemşirelik Bakımından Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi. no. 41–45, Anatolian Journal of Health Research, 2021.