Anatolian Journal of Health Research
Yazarlar: , Zeliha Sunay , Ümmügülsüm Ulutaş , Ayşe Nur Yılmaz
Konular:-
DOI:10.29228/anatoljhr.50958
Anahtar Kelimeler:Bireysellik; ebelik; girişimcilik algısı; problem çözme
Özet: Amaç: Araştırma ebelik bölümü öğrencilerinde bireysel yenilikçilik özelliklerinin, bireysel girişimcilik algısına ve problem çözme becerisine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipte ki bu araştırmanın örneklemini, Mart-Nisan 2020 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ve Munzur Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünde ki araştırmaya katılmayı kabul eden 538 öğrenci oluşturdu. Veriler online olarak,Kişisel Bilgi Formu, Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ), Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği (BGAÖ) ve Problem Çözme Envanteri (PÇE) ile toplandı. Bulgular: Öğrencilerin BYÖ’den aldıkları toplam puan ortalaması 65.22±8.84, BGAÖ’den aldıkları toplam puan ortalaması 66.76±18.87 ve PÇBE’den aldıkları toplam puan ortalaması ise 91.95±15.67’dir. Öğrencilerin yenilikçi, öncü, sorgulayıcı, kuşkucu ve gelenekçi gibi bireysel yenilikçilik özelliklerine göre BYÖ, BGAÖ ve PÇE’den aldıkları toplam puan ortalamaları arasındaki fark istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca BYÖ ile BGAÖ ve PÇE arasında negatif yönde anlamlı korelasyon bulundu (sırasıyla r=-0.097 p<0.001; r=-0.274 p<0.001) ve öğrencilerin bireysel yenilikçilik özelliklerine göre Öncü, Sorgulayıcı ve Kuşkucu Özellikleri ile BGAÖ arasında ve Öncü özelliği ile PÇE arasında anlamlı korelasyon bulundu (sırasıyla r=0.171 p<0.05; r=-0.148 p<0.05; r=-0.270, p<0.05; r=-0.223, p<0.05). Sonuçlar: Öğrencilerin bireysel yenilikçilik özellikleri ile, problem çözme becerisi ve girişimcilik algısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlendi.