Anatolia Sport Research

Anatolia Sport Research

Badminton ve Yaşam Becerileri Üzerine Etkisi “Badminton and Its Effect on Life Skills”

Yazarlar: ["Bahar zeze", "Savaş EREL"]

Cilt - , Sayı Cilt 2 Sayı 1 , 2021 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Badminton,Spor,Yaşam Becerileri

Özet: Amaç: Bu araştırmanın amacı, badmintonu kapsamlı bir şekilde ele alırken, badmintonun sporcularda yaşam becerilerine etkisini araştırmaktır. Materyal ve Metod: Araştırmaya 14- 18 yaş arası 88 badmintoncu gönüllü olarak katıldı. Araştırmada badminton sporu hakkında temel bilgilere yer verilirken, araştırmacılar tarafından oluşturulan demografik özelliklere yönelik sorular ile Cronin ve Allen (2015-2017) tarafından geliştirilip Düz ve Açak (2018) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Yaşam Becerileri Ölçeği” kullanıldı. Elde edilen verilere SPSS 22.0 programında Independent Student T testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ile birlikte PostHoc TUKEY testleriyle analiz edildi. Bulgular: Badmintoncuların tüm yaşam becerileri değerlerinin ortalamanın üzerinde olduğu, cinsiyet değişkenine göre kadınların duygusal beceri değerlerinin erkelerden yüksek olduğu (p<.05),  aile gelir durumunun ise zaman yönetimi ve sosyal beceriler faktörlerinde farklılıklar meydana getirdiği (p<.05), milli ya da amatör olma durumuna, ailede spor yapan başka birey olması değişkenlerinde ise yaşam becerileri faktörleri arasında anlamlı farklar olmadığı bulundu (p>.05). Sonuç: Araştırmada cinsiyet ve aile gelirinin badmintoncularda yaşam becerilerini etkileyen durumlar olduğu sonucuna ulaşıldı. ABSTRACT Aim: The aim of this research is to investigate the impact of badminton on life skills of athletes by comprehensively discussing Badminton.. Materials and Methods: 88 badminton players between the ages of 14 and 18 participated as volunteers in the study. The study included basic information about the sport of badminton. On the other hand, the “Life Skills Scale”, developed by Cronin and Allen (2015) and adapted to Turkish by Düz and Açak (2018), was used together with questions about demographic characteristics created by the researchers. The findings were analyzed with the Independent Student t test, one-way variance analysis (Anova) and PostHoc TUKEY tests in the SPSS 22.0 program. Results: All life skills rates of badminton players were above average, while emotional skills rates of women were higher than those of men according to the gender variable (p<.05). In addition, the family income status caused differences in time management and social skills factors (p<.05) and it was found that there were no significant differences between life skills factors in terms of the variables such as being a national or amateur, and having another person playing sports in the family (p>.05). Conclussions: The study showed that gender and family income are conditions that affect badminton players’ life skills.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA