Anatolia Sport Research

Anatolia Sport Research

Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel Felsefi ve Genel Amaçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yazarlar: Gizem Nur ÇAĞLAYAN, Eser AĞGÖN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 26-32

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Beden eğitimi dersi amaçları,Beden eğitimi dersi programı,Beden eğitimi dersi felsefi yaklaşımı

Özet: Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi Öğretim Programının temel felsefesinin ve öğretim çıktılarına yönelik(amaç) öğretmen görüşlerini incelemektir.  Araştırmaya Türkiye’nin farklı şehirlerinde görev yapan ( Manisa, Şanlıurfa, Kayseri, Kars, Aksaray, Sinop, İstanbul, Ankara),rastgele örnekleme yöntemi ile seçilmiş gönüllü 9 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler ses kayıt cihazına kaydedilerek ve aynı zamanda sorulara verilen cevaplar not alınarak toplanmıştır. Görüşmeye geçilmeden önce, ilgili öğretmenlere kayda alınacak olan görüşmelerin araştırma amaçlı olduğu belirtilmiştir. Veriler toplanırken katılımcı isimleri alınmamış kod isimler kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenlerin alt problemlere verdikleri yanıtlar sözcük ve söz öbekleri şeklinde ayrılmış benzerlik ve ilişik kodları altında toplanmıştır. Temalar Milli Eğitim Bakanlığı’nın İlköğretim Beden Eğitimi Ders Programında ki başlık ve konulara göre belirlenmiştir. Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının felsefi yaklaşımı ile ilgili olarak  öğretmenlerin ’Öğretim programının felsefi yaklaşımının yapılandırmacı yaklaşıma uygun olduğu’ görüşünü benimsedikleri görülmektedir. Ayrıca Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının amaçlarına ilişkin öğretmen görüşlerinde ise; Beden eğitimi dersinin öncelikli amacının öğrencinin hareket becerilerini geliştirmek olduğu belirtilmiştir.  Araştırmanın sonucuna göre öğretim programının eğitim felsefesini yansıttığı ancak yeterli olmadığı görüşüne ulaşılmıştır. Öğretmen görüşlerine göre öğretim programı yeniden düzenlenerek ve geliştirilerek ulusal seviyeye ulaştırılmalıdır.  


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel Felsefi ve Genel Amaçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri}, volume={2}, number={26–32}, publisher={Anatolia Sport Research}, author={Gizem Nur ÇAĞLAYAN, Eser AĞGÖN}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Gizem Nur ÇAĞLAYAN, Eser AĞGÖN. (2021). Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel Felsefi ve Genel Amaçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri (Vol. 2). Vol. 2. Anatolia Sport Research.
MLA
KOPYALA
Gizem Nur ÇAĞLAYAN, Eser AĞGÖN. Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programının Temel Felsefi ve Genel Amaçlarına Yönelik Öğretmen Görüşleri. no. 26–32, Anatolia Sport Research, 2021.