Journal of Academic Tourism Studies

Journal of Academic Tourism Studies

Otel İşletmelerinde Uygulanan Dijital Pazarlama ile İlgili Yönetici Görüşleri

Yazarlar: Ceyhun AKYOL

Cilt : , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 116-126

Konular:-

DOI:10.29228/jatos.54043

Anahtar Kelimeler:Dijitalleşme,Otel İşletmeleri,Dijital Pazarlama

Özet: Dijital uygulamalar, günümüz rekabet ortamında tüm endüstrilerde faaliyet gösteren işletmelerin sıklıkça tercih ettiği pazarlama araçlarındandır. Turizm endüstrisinde faaliyet gösteren otel işletmeleri de günümüz koşullarında müşterileri ile (misafir) işletme içi veya dışı iletişim kurarken dijital uygulamalardan yüksek oranda yararlanmaktadır. Çalışmanın amacı, otel işletmeleri yöneticilerinin işletmelerinde uygulanan dijitalleşme süreci ile ilgili düşüncelerinin tespiti ve bu durumun işletme-tüketici ilişkisini nasıl etkilediğinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yaklaşımının uygulandığı çalışma kapsamında, Kocaeli ili İzmit merkezli faaliyet gösteren otel işletmeleri yöneticileri ile görüşme gerçekleştirilmiştir. İçerisinde bulunduğumuz pandemi koşulları çalışmanın akışını yüksek oranda etkilemiş ve çalışma grubunun 7 işletme yöneticisi ile sınırlandırılmasına sebebiyet vermiştir. Veri toplama sürecinin Eylül 2021 olduğu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, görüşmeler sesli ve görüntülü iletişim araçlarıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizlerinde betimsel teknikten yararlanılmış, katılımcı görüşlerinden alıntılara da yer verilmiştir. Çalışma verileri doğrultusunda, yöneticilerin otel işletmelerinde kullandıkları dijital uygulamalar tespit edilmiş, bu uygulamaların konukların işletmeleri tekrar tercih etmelerine olan etkileri belirlenmiştir. Diğer yandan, otel işletmesi yöneticilerinin ilgili pazarda rekabet avantajı sağlayacağını düşündükleri uygulamalarla ilgili görüşleri de çalışmadan elde edilen veriler arasında yer almaktadır.    


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Otel İşletmelerinde Uygulanan Dijital Pazarlama ile İlgili Yönetici Görüşleri}, volume={:}, number={116–126}, publisher={Journal of Academic Tourism Studies}, author={Ceyhun AKYOL}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Ceyhun AKYOL. (2021). Otel İşletmelerinde Uygulanan Dijital Pazarlama ile İlgili Yönetici Görüşleri. Journal of Academic Tourism Studies.
MLA
KOPYALA
Ceyhun AKYOL. Otel İşletmelerinde Uygulanan Dijital Pazarlama Ile İlgili Yönetici Görüşleri. no. 116–126, Journal of Academic Tourism Studies, 2021.