Journal of Academic Tourism Studies
Yazarlar: , Nilüfer ZENGİN , Nuray TÜRKER
Konular:-
DOI:10.29228/jatos.51952
Anahtar Kelimeler:Sosyal inovasyon,Sosyal girişimcilik,Turizm endüstrisi,Odak grup, öğrenciler.
Özet: Turizm işletmelerinin varlıklarını sürdürebilmeleri, rekabet edebilmeleri ve pazarda iyi bir konum elde edebilmeleri toplumsal sorunlara çözüm getirebilecek yeni fikirler geliştirmelerine, yenilikçi yaklaşımlarla sosyal bir etki yaratmalarına bağlıdır. Sosyal inovasyon; sosyal, ekonomik, kültürel, siyasi ve ekolojik sorunların yenilikçi politika, süreç ve uygulamalar ile çözüme kavuşturulması süreci olarak tanımlanmaktadır. Sosyal inovasyon sosyal bir olgu olan turizm alanında sosyal bir değişim yaratmayı amaçlamaktadır. Turizm endüstrisinde yenilikçi fikirlerin geliştirilmesinin öneminden hareketle bu çalışmada; Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören Yüksek Lisans öğrencilerinden turizm sektörü için sosyal yenilikçi fikirler toplanmıştır. Kalitatif araştırma deseninin benimsendiği bu çalışmada; odak grup görüşmeleri yöntemi kullanılmıştır. Örneklem grubunu Turizm İşletmeciliği ve Girişimcilik Yüksek Lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Sonuçlar, yaratıcı fikirlerin yeni ürün/hizmet geliştirme (yeni turizm türleri ve destinasyonlar), yerel kalkınma, çevre koruma, bilişim teknolojileri kullanılarak turistik tecrübenin ve müşteri memnuniyetinin arttırılması üzerine odaklandığını göstermektedir.