Journal of Academic Tourism Studies

Journal of Academic Tourism Studies

Duygusal Zekâ ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin Turist Rehberleri Açısından Değerlendirilmesi

Yazarlar: Dilara DENİZ, Hacer ARSLAN KALAY

Cilt 1 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 30-45

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Duygusal Zekâ,İş Performansı,Turist Rehberleri

Özet: Bu çalışmanın amacı, turist rehberlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile iş performansları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının saptanması, duygusal zekâ ve iş performansı düzeylerinin belirlenmesi; duygusal zekâ boyutları ile iş performansı arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve bu ilişkinin turist rehberleri açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini Doğu ve Güneydoğu Anadolu’daki turist rehberleri oluşturmaktadır. Bu iki bölgedeki iller Şanlıurfa Rehberler odası (ŞURO) ve Gaziantep Rehberler odası (GARO) olmak üzere iki kurum olarak faaliyet göstermektedirler. İki odaya kayıtlı eylemli rehber sayısı ise 251’dir. Evren büyüklüğü 251, örneklem büyüklüğü ise 152 olup 155 kişiye anket uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında yüz yüze ve online anket tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda turist rehberlerinin yüksek duygusal zekaya sahip oldukları ve duygusal zeka ile iş performansı düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Duygusal Zekâ ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin Turist Rehberleri Açısından Değerlendirilmesi}, volume={1}, number={30–45}, publisher={Journal of Academic Tourism Studies}, author={Dilara DENİZ, Hacer ARSLAN KALAY}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Dilara DENİZ, Hacer ARSLAN KALAY. (2020). Duygusal Zekâ ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin Turist Rehberleri Açısından Değerlendirilmesi (Vol. 1). Vol. 1. Journal of Academic Tourism Studies.
MLA
KOPYALA
Dilara DENİZ, Hacer ARSLAN KALAY. Duygusal Zekâ ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin Turist Rehberleri Açısından Değerlendirilmesi. no. 30–45, Journal of Academic Tourism Studies, 2020.