Yeni Fikir Uluslararası Akademik Fikir Araştırma Dergisi
Yazarlar: Hüsamettin İNAÇ, Emel ÇOKOĞULLAR
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Evlilik Programları,Frankfurt Okulu,Gündüz Kuşağı,Kitle İletişim Araçları,Kültür Endüstrisi
Özet: Gündelik yaşamda kitle iletişim araçlarının, toplumsal cinsiyet rollerinin aktarımında etkili olduğu bilinmektedir. Kitle iletişim araçları arasında yer alan televizyon ise bu aktarım sürecinde oldukça etkin bir rol üstlenmektedir. Türkiye'deki televizyon programlarına özelde gündüz kuşağı programlarına bakıldığı zaman en çok izlenen programlar arasında yer alan evlilik programları, programa katılan adaylar ve adaylara gelen talipler aracılığıyla toplumsal cinsiyet rollerinin yeniden üretilmesine neden olmaktadır. Bu tür programlarda "kadınlık", ev ve ev ile ilgili rollerle tanımlanırken; "erkeklik", özellikle "güç" ile ilişkilendirilmekte, erkek-lerden duygularını gizlemeleri ve koşullar ne kadar kötü olursa olsun "zayıf" olarak kodlanan kadını korumaları beklenmektedir.