Yeni Fikir Uluslararası Akademik Fikir Araştırma Dergisi

Yeni Fikir Uluslararası Akademik Fikir Araştırma Dergisi

Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Ünitelerinde Öğrencilerin Öğrenme Yöntem Tercihleri

Yazarlar: Ayşe Işıl GEL, İsmail TAŞLI

Cilt 9 , Sayı 19 , 2017 , Sayfalar 323-335

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Coğrafya Öğretimi,Coğrafya Algısı,Ezberci Öğretim.

Özet: İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinde coğrafya alanını doğrudan veya dolaylı ilgilendiren üniteler vardır. Bu üniteler içinde geçen kavramlar genellikle giriş ve ezber düzeyinde kaldığında coğrafi algı sorunları ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda öğrencilerin bu derse ait kazanımlara nasıl ulaştıklarının bilinmesine ihtiyaç vardır. 2014- 2015 Eğitim- öğretim yılında Manisa il merkezi ortaokullarında bir araştırma yapılmıştır. Araştırmaya bu dersi okuyan 5-6 ve 7. Sınıf öğrencilerinden seçilen denekler dâhil edilmiştir. Oransız küme örnekleme yöntemine göre seçilmiş 90 öğrenciye ‚Coğrafya konularını hangi yöntemle öğreniyorsunuz?‛ ve ‚Bu yöntemi nasıl belirlediniz?‛ sorularını içeren bir form verilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modeli kullanılan araştırmada elde edilen sonuçlar, yüzde (%) ve frekans (f) ile ifade edilmiştir. Araştırmaya 90 öğrenci dâhil edilmiş olup Ortaokul sosyal bilgiler dersinin okunduğu 5,6 ve 7. Sınıf öğrencilerinden örneklem evrenden basit tesadüfi, oransız küme örnekleme yöntemi ile belirlenmiş ve her sınıf düzeyinden 30 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma kapsamında öğrencilere tercih ettikleri öğrenme yöntemi, ezberleme durumları, yöntemi belirlemede neyin etkili olduğu sorularına cevap vermeleri istenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %55,5'inin çeşitli yollarla coğrafyanın mantığını kavramaya çalıştığı, %38,8'inin ise coğrafyanın mantığını kavramanın yanında ezberleme yoluna gittiklerini belirtmektedirler. Burada öğrenmenin bireysel bir eylem olduğu gerçeğini yansıtan bir diğer dikkate değer bulgu öğrencilerin % 81,1 nin kazanımlara ulaşırken öğrenme yöntemleri açısından kendi tercihlerinin ön plana çıkmış olmasıdır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Ünitelerinde Öğrencilerin Öğrenme Yöntem Tercihleri}, volume={9}, number={323–335}, publisher={Yeni Fikir Uluslararası Akademik Fikir Araştırma Dergisi}, author={Ayşe Işıl GEL, İsmail TAŞLI}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Ayşe Işıl GEL, İsmail TAŞLI. (2017). Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Ünitelerinde Öğrencilerin Öğrenme Yöntem Tercihleri (Vol. 9). Vol. 9. Yeni Fikir Uluslararası Akademik Fikir Araştırma Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ayşe Işıl GEL, İsmail TAŞLI. Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi Coğrafya Ünitelerinde Öğrencilerin Öğrenme Yöntem Tercihleri. no. 323–335, Yeni Fikir Uluslararası Akademik Fikir Araştırma Dergisi, 2017.