AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi

AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi

Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample

Yazarlar: Bahadır UÇAN

Cilt 1 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 41 - 48

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Canlandırma (animasyon),Pançatantra,Tasarım,Sözlü kültür,Animation,Panchatantra,Design,Oral culture

Özet: Özet Pançatantra, Antik Hindu sözlü öykü anlatım geleneklerini temel alan dilden dile, nesiller boyu aktarılabilen kısa öyküler bütünü olarak bilinmektedir. Hindistan ve çevresindeki coğrafyalarda varyantlarına rastlanan Pançatantra, kültürel bir miras olarak varlığını sürdürmektedir. Bu çalışmada, Pançatantra gibi tarihsel süreçleri M.Ö.3.yy’a uzanan öykülerin, günümüz dijital araçlarıyla yorumlanan çizgi yapımları içerik ve tasarım unsurları üzerinden incelenmiştir. Canlandırmanın kültürel değerleri aktarımdaki rolü giderek önem kazanmaktadır. Bununla birlikte, üç boyutlu bilgisayar destekli canlandırma teknikleriyle oluşturulan bu örnekler, İngilizce eğitimi için kullanılmakta ve canlandırmanın eğitim aracı olarak başka rollere bürünebileceğinin de göstergeleri olmaktadır. Üç boyutlu bilgisayar destekli canlandırma teknikleri, 20.yy’dan bu yana gelişme göstermekte ve farklı amaçlar doğrultusunda uygulanmaktadır Abstract Panchatantra is known as the whole of short stories that can be transmitted to generations of languages, based on oral Hindu narrative traditions. Panchatantra, whose variants are found in India and its surrounding geography, continues its existence as a cultural heritage. In this study, animations which are interpreted with the digital tools of today, is historically extended to the BC 3rd centuries. They have been examined through content and design elements. The role of the animation on transformation of cultural values gains importance day by day. Moreover, these examples, created by three-dimensional computer-assisted animation techniques, are used for English language teaching and show that animation can play another role as an educational tool. Three dimensional computer aided animation techniques have been developing since the 20th century and are being applied through different aims.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample}, volume={1}, number={2}, publisher={AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi}, author={Bahadır UÇAN}, year={2017}, pages={41–48} }
APA
KOPYALA
Bahadır UÇAN. (2017). Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample (Vol. 1, pp. 41–48). Vol. 1, pp. 41–48. AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bahadır UÇAN. Bilgisayar Animasyonu Örneği Olarak Pançatantra Kısa Öyküleri = Panchatantra Short Stories As Computer Animation Sample. no. 2, AURUM Mühendislik Sistemleri ve Mimarlık Dergisi, 2017, pp. 41–48.