Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi

Sağlık ve Yaşam Bilimleri Dergisi

Covid-19 pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile hemşirelik meslek algılarının incelenmesi

Yazarlar: ["Doğancan Vaizoğlu", "Nurcan Uysal"]

Cilt - , Sayı Cilt 4 Sayı 2 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.33308/2687248X.202242252

Anahtar Kelimeler:COVID-19,Hemşirelik eğitimi,Uzaktan eğitim,Hemşirelik

Özet: Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile hemşirelik meslek algılarını incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Yöntem: Araştırma, Kasım-Aralık 2021 tarihlerinde, bir vakıf üniversitesinin hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrenciler (n=181) ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Tanımlayıcı Özellikleri Bilgi Formu, Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve Hemşirelik Meslek Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde t testi, ANOVA ve Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalaması 100.6±14.3, Hemşirelik Meslek Algısı Ölçeği toplam puan ortalaması 93.5±10.4 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile hemşirelik meslek algısı arasında düşük düzeyde pozitif yönde ilişki (r=0.23), uzaktan eğitime yönelik tutumları ile mesleki statü alt boyut arasında orta düzeyde pozitif yönde ilişki (r=0.33) saptanmıştır. Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeğinden elde edilen puanların öğrencilerin sınıf, gelir düzeyi, evinde internet bağlantısı bulunma durumu ve hemşirelik dersleri için uzaktan eğitimi yeterli bulma durumuna göre farklılık gösterdiği saptanmıştır. Hemşirelik Meslek Algısı Ölçeği puanlarının öğrencilerin sınıf, gelir düzeyi ve hemşirelik mesleğini seçmesindeki etkene göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç: Öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları ile hemşirelik meslek algıları arasında zayıf bir ilişki bulunmasına rağmen öğrencilerin çoğunluğunun hemşirelik derslerinin, laboratuvar ve klinik uygulamaların uzaktan eğitim ile yapılamayacağını düşünmeleri olumlu bir sonuçtur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA