İZÜ Eğitim Dergisi

İZÜ Eğitim Dergisi

Türkiye’deki Yabancı Dil olarak İngilizce Sınıflarında Cinsiyet Açısından Öğrencilerin Duygusal Zekası ve İletişim Kurma İstekliliği arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yazarlar: ["Emrah GÖRGÜLÜ", "Kubra UĞURLU"]

Cilt - , Sayı Cilt: 4 Sayı: 8 , 2022 , Sayfalar -

Konular:-

DOI:10.46423/izujed.1122803

Anahtar Kelimeler:Duygusal Zeka,İletişim Kurma İstekliliği,Cinsiyet,Yabancı Dil Olarak İngilizce

Özet: Duygusal zekanın hayatın her alanında olduğu gibi yabancı dil öğreniminde de etkili olduğu düşünülmektedir. Bu sebeple, bu çalışma bir vakıf üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulundaki 120 öğrencinin iletişim kurma istekliliği ve duygusal zekâları arasındaki ilişkiyi cinsiyet açısından incelemek amacıyla uygulanmıştır. Bar-On Duygusal Zekâ Envanteri (Bar-On, 2003) ve İkinci Dilde İletişim İstekliliği Ölçeği (MacIntyre, vd., 2001) çalışmada veri toplarken kullanılmıştır. Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paket Yazılımı (SPSS v.22) veri analizi için kullanılmıştır ve bağımsız örneklem t-testleri ve Pearson Korelasyon Analizinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, kişilerarası becerilerde kadın öğrencilerin erkeklerden daha iyi olduğu ve yabancı dilde konuşma istekliliğinin dışında kalan alt ölçeklerin cinsiyetler arası farklılık gösterdiği analiz edilmiştir. Korelasyon analizine göre ise kadın öğrencilerin duygusal zekanın ve yabancı dilde iletişim istekliliğinin hiçbir alt ölçeği arasında hiçbir negatif korelasyon bulunmamakla beraber (1) iletişim kurma istekliliği ve genel ruh hali, (2) konuşma istekliliği ve uyum, (3) yazma istekliliği ve genel ruh hali, (4) kavrama istekliliği ve genel ruh hali arasında pozitif anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Erken öğrenciler açısındansa (1) iletişim kurma istekliliği ve içsel zekâ, (2) okuma istekliliği ve kişilerarası zekâ, (3) yazma istekliliği ve EQ/kişilerarası zekâ arasında negatif bir korelasyon ortaya çıkmıştır. Ayrıca farklı birkaç alt ölçek arasında pozitif korelasyonlar bulunmuştur


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
APA
KOPYALA
MLA
KOPYALA