Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi

Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi

MİNİMALİST SİNEMA ANLAYIŞININ AFİŞ TASARIMLARINA ETKİSİ: SEMİH KAPLANOĞLU ÖRNEĞİ

Yazarlar: Mehmet Fırat

Cilt - , Sayı 4 , 2021 , Sayfalar 46-67

Konular:-

DOI:10.29228/iletisimvesanat.54736

Anahtar Kelimeler:Minimalizm,Semih Kaplanoğlu,Film afişi,Minimalist film afişi.

Özet: Türkiye’nin günümüz sineması adına en önemli temsilcilerinden olan Semih Kaplanoğlu minimalist sinema anlayışı ile yaptığı filmleriyle hem ulusal ve hem de uluslararası düzeyde pek çok ödül almış, hatta Oscar’a dahi aday gösterilmiştir. Bu çalışmada Semih Kaplanoğlu’nun yönetmenliğini yürüttüğü, Herkes Kendi Evinde (2001), Meleğin Düşüşü (2005), Yusuf Üçlemesi; Yumurta (2007), Süt (2008) ve Bal (2010), Buğday (2017) ve Bağlılık Aslı (2019) isimli filmlerinin afişleri film dilinin tamamlayıcısı olma özelliği bakımından göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Bu amaçla önce yönetmenin ilgili filmleri izlenmiş, konuları ve anlatımları tespit edilmiş, ardından ilgili afişlerinin film dilini ne derece yansıttığı irdelenmiştir. Bu bağlamda minimalist sinemanın önemli temsilcilerinden Semih Kaplanoğlu’nun minimalist sinema anlayışı ile afiş tasarımları arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Söz konusu afişler minimalist sinema anlayışını yansıtmaya uygunlukları açısından değerlendirilmiştir. Ayrıca ilgili afişlerin film dilini izleyiciye ne derece iletebildikleri de ele alınmıştır. Çalışmanın sonunda sanatçının ilk dönem film afişlerinin hem minimalist sinema anlayışını yansıtma bağlamında hem de izleyiciye filmin içeriği hakkında bilgi vermek, filmi tanıtmak, film dilinin tamamlayıcısı olmak gibi konularda zayıf kaldıkları gözlemlenmiştir. Sanatçının son dönemde yaptığı filmlerinin afişlerinin minimalist sinema anlayışına daha yakın tasarımlara sahip olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={MİNİMALİST SİNEMA ANLAYIŞININ AFİŞ TASARIMLARINA ETKİSİ: SEMİH KAPLANOĞLU ÖRNEĞİ}, number={46–67}, publisher={Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi}, author={Mehmet Fırat}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Mehmet Fırat. (2021). MİNİMALİST SİNEMA ANLAYIŞININ AFİŞ TASARIMLARINA ETKİSİ: SEMİH KAPLANOĞLU ÖRNEĞİ. Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet Fırat. MİNİMALİST SİNEMA ANLAYIŞININ AFİŞ TASARIMLARINA ETKİSİ: SEMİH KAPLANOĞLU ÖRNEĞİ. no. 46–67, Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi, 2021.