Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi

Uluslararası İletişim ve Sanat Dergisi

Fotoğraf Sanatında Soyutlayıcı Anlam Yaratıları ve Kavramsal Denemeler: Semiyolojik Bir Analiz

Yazarlar: İmran UZUN

Cilt - , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar -

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Fotoğraf,Soyutlama,Empresyonizm,Fenomenoloji,Göstergebilim

Özet: Fotoğraf sanatındaki aşkın düşünceyi irdeleyen bu çalışma, soyut kavramların üretilmesinde gerçekliğin fenomenolojik gösterenlerinden faydalanan denemelerden ve bu denemeleri göstergebilimsel yaklaşımla deşifre eden bilimsel uğraşıdan meydana gelmektedir. Fotoğraf sanatının maddeye içkinliğinin tartışıldığı post-modern dönemde, hakikatin nesnel özelliklerini yitirdiği varsayımını konuşan post-truth çağ sanatçıları soyutun maddesel aşkınlık formu olarak izlenimlere hükmettiği önermesini irdelemekte isteklidir. Bu çalışma, empresyonist sanatsal bakışın biçimlendirdiği soyutlama kavrayışını uzun süreli bir pratikte derleyen soyutlama denemeleriyle ilgili alanyazına katkı sunmayı hedeflemektedir. Çalışmanın amacı, klasik natüralist tavırla kavramsal tavrın işbirliğinde yükselen yeni bir fotoğrafik görme biçiminin somut çıktıları üzerinden soyut düşünceyi anlatmak ve göstergelerin taşıdıkları anlamları soyutlayıcı bir müdahale ve yaratıcı eylemle kurmaktır. Bu bağlamda, İmran Uzun fotoğraf antolojisinden 4 fotoğraf birer deneme olarak seçilmiş ve çalışma amaçları doğrultusunda Roland Barthes’in göstergebilimsel yaklaşımına göre çözümlenmiştir. Yüzey, buz, su ve ışık temalarında soyutlanan fotoğrafik göstergelerin taşıdıkları yan anlamları deşifre eden bu yaklaşım, görünenin ardındaki kavramsal ve aşkın gerçeklikle kurulan araçsal ilişkiyi, fotoğrafın konumundan anlamaya çalışmaktadır. Çalışma, fotoğraf üzerine yazılan, çizilen, söylenen ve diğer birçok yolla kayıt altına alınan düşüncelere katkı sunması ve soyut düşüncenin aşkınlığını somutun içkinliğindeki keşiflerle anlatması bakımından önemlidir. Çalışmanın sonuçları, hakikatle kurulan deneysel ilişkilerin belirli bir kavramsal çıkarım üretmedikçe yavan kaldığını, anlam mefhumunun nesnel değil nesneler ötesi fenomenolojik bir tavırla ideal biçime erişeceğini ortaya koymaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Fotoğraf Sanatında Soyutlayıcı Anlam Yaratıları ve Kavramsal Denemeler: Semiyolojik Bir Analiz}, number={0}, publisher={ULUSLARARASI İLETİŞİM VE SANAT DERGİSİ}, author={İmran UZUN}, year={2020} }
APA
KOPYALA
İmran UZUN. (2020). Fotoğraf Sanatında Soyutlayıcı Anlam Yaratıları ve Kavramsal Denemeler: Semiyolojik Bir Analiz. ULUSLARARASI İLETİŞİM VE SANAT DERGİSİ.
MLA
KOPYALA
İmran UZUN. Fotoğraf Sanatında Soyutlayıcı Anlam Yaratıları ve Kavramsal Denemeler: Semiyolojik Bir Analiz. no. 0, ULUSLARARASI İLETİŞİM VE SANAT DERGİSİ, 2020.