Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

İlkokul öğrencilerinin ev içi rollerine ilişkin beklentiler

Yazarlar: Nida BAYINDIR

Cilt 7 , Sayı 3 , 2021 , Sayfalar 127 - 140

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.51948/auad.920952

Anahtar Kelimeler:Ev yönetim becerileri,Öğretmen adayları,Pandemi

Özet: Pandemiler, deprem, sel, çığ, fırtına, yangın gibi ani gelişen doğal afetler, kuraklık, kıtlık gibi iklim değişiklikleri, biyolojik, kimyasal kazalar, savaşlar ve toplu göç gibi toplumları etkileyen olağanüstü durumlar küresel sistemleri de derinden etkilemektedir. Eğitim de etkilenen sistemlerin başında gelmektedir. Hem öğrenciler ve veliler hem de öğretmen ve eğitim yöneticileri ile eğitim hizmetinde çalışan eğitim destek unsurları bu süreçten olumsuz etkilenmektedir. Bu tür durumlarda evlere kapanan insanların eğitim yaşantılarını rutin ev yaşantıları ile uyumlu hale getirmeleri ve ev içi rollerini tekrar belirlemeleri gerekmektedir. Araştırma, ilkokul öğrencilerinin ev içi yönetim becerilerine (ev yönetim okuryazarlığı) ilişkin öğretmen adaylarının beklentilerini kapsamaktadır. Araştırma, adayların öğrencilerin kendi kendilerine yetebilmeleri ve yaşam rollerini iyi anlayabilmeleri için gerekli olduğunu düşündükleri yaşam becerilerine ilişkin görüşleri açısından önemlidir. Araştırma, 2019-20 bahar dönemi eğitim fakültesinde öğrenim gören 18 son sınıf öğrencisini kapsamaktadır. Araştırmanın çalışma grubu kolay ulaşılabilirlik yolu ile tespit edilen amaçlı örneklemdir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmen adayları, öğrencilerin hem kendilerini doğrudan hem de dolaylı olarak ilgilendiren ev işlerini, güvenli olmak kaydı ile, yapmaları gerektiğini düşünmektedir. Öğretmen adaylarına göre ev işlerinin yapılması en çok psiko-sosyal açıdan öğrenciye fayda sağlayacaktır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının çocukların evdeki sorumluluk alanlarını bilmeleri, evdeki rollerini takip etmeleri ve ailelerin çocuklarına evdeki rollerine göre gerekli sorumlulukları vermeleri için gerekli yönlendirmeleri nasıl yapmaları gerektiği önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={İlkokul öğrencilerinin ev içi rollerine ilişkin beklentiler}, volume={7}, number={127–140}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Nida BAYINDIR}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Nida BAYINDIR. (2021). İlkokul öğrencilerinin ev içi rollerine ilişkin beklentiler (Vol. 7). Vol. 7. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Nida BAYINDIR. İlkokul Öğrencilerinin Ev Içi Rollerine Ilişkin Beklentiler. no. 127–140, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2021.