Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar

Yazarlar: Halil SAYGI

Cilt 7 , Sayı 2 , 2021 , Sayfalar 109 - 129

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.51948/auad.841632

Anahtar Kelimeler:Covid-19 Pandemisi,Uzaktan Eğitim,Sınıf Öğretmeni

Özet: Bu çalışma tüm dünyayı etkisi altına alan ve henüz tedavisi bulunamamış Kovid-19 virüsünün sebep olduğu pandemi nedeniyle uzaktan eğitim faaliyetlerinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunların tespit edilmesi ve bunlara çözüm önerileri sunmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın evreni Karatay ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri oluştururken, araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen halen görev başında olan 40 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örnekleme yönteminde kendisine okul idareleri ve uzaktan elektronik anket formları aracılığıyla ulaşılabilen sınıf öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuştur. Basit tesadüfi örneklemede evren içinden rastgele birimler listelenir ve seçilir (Kılıç, 2013).Araştırma problemi belirlendikten sonra literatür taraması yapılmış, uzaktan eğitim kavramı irdelenmiş, Dünya’da ve Türkiye’de uzaktan eğitim durumları değerlendirilmiş, Kovid-19 salgınının ortaya çıkışı ve hastalık seyrinde dünya devletlerinin uyguladığı eğitim politikaları ve ülkemizin attığı eğitim adımları irdelenmeye çalışılmıştır. Alan yazın taramasının ardından uzaktan eğitim kapsamında karşılaşılabilecek sorunları içeren anket formu geliştirilerek Karatay ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin değerlendirmeleri istenmiştir. Araştırma sonunda görev yapılan ilkokulların teknolojik açıdan yetersiz olduğu, öğrencilerin uzaktan eğitime devamlarının yeterli olmadığı, meslektaş iletişiminin iyi olduğu, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme uygulamalarında zorlandıkları bulguları çerçevesinde veriler analiz edilerek araştırmanın sonuç ve öneriler kısmında tavsiyelerde bulunulmuştur. Fatih Projesi Faz III uygulamasının ilkokullara uygulanması, uzaktan eğitim devam zorunluluğunun getirilmesi, öğrencilerin teknolojik olarak desteklenmesi ile ölçme ve değerlendirme uygulamalarının uzaktan eğitime uyarlanması önerilerinde bulunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2021, title={Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar}, volume={7}, number={109–129}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Halil SAYGI}, year={2021} }
APA
KOPYALA
Halil SAYGI. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar (Vol. 7). Vol. 7. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Halil SAYGI. Covid-19 Pandemi Uzaktan Eğitim Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar. no. 109–129, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2021.