Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

(Editöre Mektup) Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği

Yazarlar: Hakan ALTINPULLUK

Cilt 1 , Sayı 1 , 2015 , Sayfalar 4 - 6

Konular:-

Anahtar Kelimeler:EnAugmented reality,Distance learning,Universal design

Özet: Augmented Reality is implemented with the physical world objects onto digital additions which were derived computer systems. Augmented Reality applications are used in a variety of fields. The purpose of this research determines that the usability of Augmented Reality in Open and Distance Learning which includes specifically philosophy, theory and approaches. In this context, Universal Design Principles which are adaptable to a wide variety of disciplines and Open and Distance Learning's dimensions "Technology", "Communication" and "Learning" will be discussed. Thus, Augmented Reality with Open and Distance Learning shouldn't be regarded as the integration of technology. This work will be carried out as part of a doctoral dissertation. This study aims to develop an approach how to use an Augmented Reality in Open and Distance Learning environments


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={(Editöre Mektup) Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği}, volume={1}, number={4–6}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Hakan ALTINPULLUK}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Hakan ALTINPULLUK. (2015). (Editöre Mektup) Açık ve uzaktan öğrenmede evrensel tasarım ilkeleri çerçevesinde artırılmış gerçekliğin kullanılabilirliği (Vol. 1). Vol. 1. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hakan ALTINPULLUK. (Editöre Mektup) Açık ve Uzaktan Öğrenmede Evrensel Tasarım Ilkeleri Çerçevesinde Artırılmış Gerçekliğin Kullanılabilirliği. no. 4–6, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2015.