Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Tam zamanında öğretme: disiplinler arası, akademiler arası

Yazarlar: İrem Aydin MENDERİS

Cilt 1 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 112 - 119

Konular:-

Anahtar Kelimeler:EnJust-in-time teaching,Just-in-time learning,JiTT,Pedagogy

Özet: Just-in-time teaching is a pedagogical approach that requires students to answer questions related to an upcoming class a few hours before, using an online learning management system. Although the term “just-in-time”evokes a casual work or a clear cut concept as it also has the meaning of doing something at the last minute, the JiTT pedagogy is just the opposite. There are two parts in the book. In part one, there is an introduction to JiTT, using JiTT to motivate student learning, JiTT and peer instruction and JiTT in combination with other pedagogical innovations. In part two, there are some sample implementations of the method in the fields of biological sciences, geosciences, physical sciences, economics, history and humanities


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Tam zamanında öğretme: disiplinler arası, akademiler arası}, volume={1}, number={112–119}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={İrem Aydin MENDERİS}, year={2015} }
APA
KOPYALA
İrem Aydin MENDERİS. (2015). Tam zamanında öğretme: disiplinler arası, akademiler arası (Vol. 1). Vol. 1. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
İrem Aydin MENDERİS. Tam Zamanında Öğretme: Disiplinler Arası, Akademiler Arası. no. 112–119, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2015.