Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Mobil sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma

Yazarlar: Emel GÜLER

Cilt 1 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 82 - 101

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Enm-Health,E-health,Mobile learning,Game-based learning,Mobile game-based learning,Gamification

Özet: Rapid changes in technology diversify ways of accessing information. Access to information from anywhere and at anytime can be achieved with mobile technologies. Every day new features of mobile technologies are offered to users. The healthcare is also affected by developing and innovating technology. Developing mobile technologies in the healthcare is expanding day by day. Patients can be offered different treatment opportunies with improved m-health practices and applications may have strong enough improve the quality of life of patients. One of the emerging trends in m-Health applications is gamification. Healthcare is offered in virtual environment with gamification. In gamification, users can track their own health through awarding. This study will refer to the use of mobile technology in healthcare and the provision of healthcare will be addresssed through gamification


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Mobil sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma}, volume={1}, number={82–101}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Emel GÜLER}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Emel GÜLER. (2015). Mobil sağlık hizmetlerinde oyunlaştırma (Vol. 1). Vol. 1. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emel GÜLER. Mobil Sağlık Hizmetlerinde Oyunlaştırma. no. 82–101, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2015.