Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

(Editöre Mektup) Açıköğrenme sistemlerinde sayısal öykülemenin kullanımı

Yazarlar: Hakan KILINÇ

Cilt 1 , Sayı 2 , 2015 , Sayfalar 4 - 7

Konular:-

Anahtar Kelimeler:EnDigital narration,Distance education,Open learning,Open learning system

Özet: Stories can be used as an effective way of teaching. Well-prepared stories are easily remembered by learners. Whereby learning is more permenant. Digital narration, formed by technology, can be used not only in classroom but in distance education. In Digital Narration, ın orderto make a short film you can use the text, graph, vocalization records, video and music etc. of specific story or ıf necessary all of these can be used. In Open Learning System we can also benefit from digital narration. You can submit ready stories to students or make them prepare stories about various topics in order to reinforce the learning. It is possible to say that the stories, which are prepared in open-university system, are going on the same direction with “ we are learning” approach.In this research the contribution of digital narrotions used in Open Learning System is analysed and explained.As a result : the use of digital narration in open university system revealed that it develops learners skills in many areas from motivation to collaborative working skill and helps their permanent


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={(Editöre Mektup) Açıköğrenme sistemlerinde sayısal öykülemenin kullanımı}, volume={1}, number={4–7}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Hakan KILINÇ}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Hakan KILINÇ. (2015). (Editöre Mektup) Açıköğrenme sistemlerinde sayısal öykülemenin kullanımı (Vol. 1). Vol. 1. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hakan KILINÇ. (Editöre Mektup) Açıköğrenme Sistemlerinde Sayısal Öykülemenin Kullanımı. no. 4–7, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2015.