Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

(Editöre Mektup) Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu)

Yazarlar: Aylin ÖZTÜRK

Cilt 1 , Sayı 3 , 2015 , Sayfalar 4 - 7

Konular:-

Anahtar Kelimeler:EnOpen and distance learners’ characteristics,Segmentation,Cluster analysis

Özet: Segmentation means dividing the data into homogenous sub-groups with respect to their similar characteristics. The objective ofthis study is to divide the learners who are enrolled to Anadolu University Open Education System into clusters with respect totheir similarities and differences. With this segmentation we aim to establish an information infrastructure to provide services thatare compatible with learners’ characteristics. In this study, carried out within the scope of a master’s thesis, our objectives are torecommend services, approaches and access methods appropriate to each group, and in this way to make it easier for the institutionto take administrative, academic and support service related decisions, and to support initiatives for differentiation and designingof services with respect to the characteristics of these groups


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={(Editöre Mektup) Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu)}, volume={1}, number={4–7}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Aylin ÖZTÜRK}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Aylin ÖZTÜRK. (2015). (Editöre Mektup) Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında öğrenen bölümlendirmesi (segmentasyonu) (Vol. 1). Vol. 1. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aylin ÖZTÜRK. (Editöre Mektup) Açık ve Uzaktan Öğrenme Ortamlarında Öğrenen Bölümlendirmesi (Segmentasyonu). no. 4–7, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2015.