Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açık ve uzaktan öğrenmenin katılım ve devamlılık stratejilerinde akademik takvim

Yazarlar: Ekrem DEMİR

Cilt 1 , Sayı 4 , 2015 , Sayfalar 36 - 58

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Açık ve Uzaktan Öğrenme,Akademik Takvim,Yaşam Boyu Öğrenme

Özet: Açık ve uzaktan öğrenme, eğitim-öğretim faaliyetlerine 21. yüzyılda bambaşka ivme kazandıran önemli bir fırsattır. Bu fırsatın ve imkanın farkına varan, öğrenmeye hevesli yeni insan tipi her geçen gün açık ve uzaktan öğrenmeye ilgi göstermektedir. Bu ilgi ile birlikte açık ve uzaktan öğrenmenin bazı dezavantajları mevcuttur. Bu dezavantajlardan biri de öğrencinin eğitim-öğretim faaliyetlerine katılım ve devamlılığı ile ilgili yaşadığı problemlerdir. Öğrenci çok farklı nedenlerden dolayı açık ve uzaktan öğrenme faaliyetlerini ya aksatmakta ya da tamamen bırakmaktadır. Bu makalede öğrencinin akademik devamlılıkta yaşadığı sorunun nedenlerinden biri olan akademik takvim konusu ele alınmıştır. Çalışmada ilk olarak uzaktan öğrenme faaliyetini bırakan öğrenciler üzerinde yapılan çalışmalar ortaya konulmuş, daha sonra dünyadaki farklı açık üniversitelerin akademik takvim uygulamaları anlatılmıştır. Daha sonra ise İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi (AUZEF) öğrencilerinin akademik takvim hakkındaki görüşlerinin tespiti amacıyla anket uygulanmıştır. Ankette katılımcı özelliklerini tespit etmek amacıyla 5, akademik takvim hakkındaki görüşlerin tespiti amacıyla da çoktan seçmeli 13 soru sorulmuş, ortaya çıkan nicel sonuçlar nicel veri analiz yöntemine göre değerlendirilmiştir. Ankete 11.786 öğrenci katılmış olup 9.771 öğrenci anketi geçerli sayılmıştır. 2015 öğrenci anketi eksik cevap sebebiyle geçersiz kabul edilmiştir. Anket değerlendirilmesi geçerli veriler üzerinden yapılmıştır. Anket sonucuna göre öğrenciler mevcut akademik takvimden kısmen memnun olmakla birlikte yaz okulu uygulamasının olmasını istemişlerdir. Konuya bütün olarak bakıldığında öğrencilerin 3 dönemlik akademik takvim talep ettiği, 3. dönemde de alttan ve üstten ders alma imkanının olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Bu çalışma Türkiye’deki açık ve uzaktan öğrenme faaliyetlerinin akademik takvim açısından tekrar gözden geçirilmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Açık ve uzaktan öğrenmenin katılım ve devamlılık stratejilerinde akademik takvim}, volume={1}, number={36–58}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Ekrem DEMİR}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Ekrem DEMİR. (2015). Açık ve uzaktan öğrenmenin katılım ve devamlılık stratejilerinde akademik takvim (Vol. 1). Vol. 1. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ekrem DEMİR. Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Katılım ve Devamlılık Stratejilerinde Akademik Takvim. no. 36–58, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2015.