Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler

Yazarlar: Mehmet Emin MUTLU

Cilt 1 , Sayı 4 , 2015 , Sayfalar 8 - 35

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:E-Öğrenme standartları,SCORM,Yetiştirme ve öğrenme mimarisi,Deneyim izleme,Experience API,LRS,Öğrenen profilleri,Yetkinlik ağları,İçerik aracılığı,Sanal dünya çerçevesi,Öğrenme için kişisel yardımcı

Özet: 2000’li yılların başında tasarlanan ve bütün dünyada yaygın kabul gören SCORM modeli e-Öğrenme ders içeriklerinin paketlenmesi, öğrenme yönetim sistemlerine yüklenmesi ve öğrenenin derse ait bileşenlerdeki temel davranışlarının kaydedilmesinde bir standart haline gelmiştir. 2010’lu yıllara gelindiğinde öğrenme teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ve öğrenenlerin öğrenme yönetim sistemleri dışındaki deneyimlerinin de önem kazanması SCORM modelinin yetersiz kalmasına neden olmuş ve yeni gereksinimleri karşılayacak mimarilerin geliştirilmesine başlanmıştır. Bu çalışmada, ADL kurumunun başlattığı ve SCORM sonrası gereksinimlere yanıt vermesi öngörülen “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi”, “Sanal Dünya Çerçevesi” ve “Öğrenme için Kişisel Yardımcı” projeleri incelenecek ve e-Öğrenmenin 2020’li yıllardaki yapısı tartışılacaktır. Çalışmada ayrıca, “Yetiştirme ve Öğrenme Mimarisi” nin bir parçası olan ve deneyim izleme amacıyla geliştirilen “Experience API” ve “Öğrenme Kayıtları Deposu” yapılarının ayrıntıları incelenerek, bu alanda uygulama geliştirecek olanlara yol gösterilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler}, volume={1}, number={8–35}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Mehmet Emin MUTLU}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Mehmet Emin MUTLU. (2015). e-Öğrenme standartlarında yeni yönelimler (Vol. 1). Vol. 1. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet Emin MUTLU. E-Öğrenme Standartlarında Yeni Yönelimler. no. 8–35, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2015.