Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Uzaktan eğitim büro hizmetlerinde kalite: Eskişehir’de bir araştırma

Yazarlar: A. Barış BARAZ, Yeliz AYAN

Cilt 2 , Sayı 2 , 2016 , Sayfalar 8 - 31

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Uzaktan Eğitim,Hizmet Kalitesi,SERVQUAL

Özet: Günümüzde, özel sektörden sonra kamu sektöründe de hizmet kalitesinin insanlar tarafından talep edilmeye başlaması, araştırmaları hizmet kalitesinin ölçümüne yöneltmiştir. Özellikle çok şubeli örgütlerde bütün şubelerde aynı (yüksek) hizmet kalitesinin sağlanması önemlidir. Ancak bu standart sağlanırsa bütün olarak örgütün hizmet kalitesinden bahsetmek mümkündür. Diğer yandan, son yıllarda kamu kurumlarının hizmet kalitesini arttırarak bazı özel sektör firmalarıyla birlikte KALDER Ödülü alması, önemli bir gelişmedir. Bu araştırmada çok şubeli bir kamu kurumu olan Anadolu Üniversitesi seçilmiştir. Öğrencilere hizmet kalitesinin ölçülmesinde sık kullanılan bir ölçek olan SERVQUAL Ölçeğinin aslına bağlı kalınarak oluşturulmuş anket formu doldurtulmuştur. Beş hizmet kalitesi boyutunun değerlendirilmesiyle elde edilen verilere göre, genel olarak hizmet kalitesinin öğrencilerin beklentilerini karşılamasında sorunlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin algıladıkları hizmet kalitesinin cinsiyet, yaş ve öğrencilik tecrübesine göre farklılık göstermesi ve bu farklılıkların beş boyut açısından değerlendirilmesi araştırmanın diğer bulgularıdır. Ayrıca araştırmaya katılan 396 öğrenci, hizmet kalitesi boyutlarının önem sırasını kendilerine göre puanlayarak, fiziksel özellikler, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati olarak belirlemiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Uzaktan eğitim büro hizmetlerinde kalite: Eskişehir’de bir araştırma}, volume={2}, number={8–31}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={A. Barış BARAZ,Yeliz AYAN}, year={2016} }
APA
KOPYALA
A. Barış BARAZ,Yeliz AYAN. (2016). Uzaktan eğitim büro hizmetlerinde kalite: Eskişehir’de bir araştırma (Vol. 2). Vol. 2. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
A. Barış BARAZ,Yeliz AYAN. Uzaktan Eğitim Büro Hizmetlerinde Kalite: Eskişehir’de Bir Araştırma. no. 8–31, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2016.