Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri

Yazarlar: Mevlüt CIRIK

Cilt 2 , Sayı 3 , 2016 , Sayfalar 170 - 187

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Üstün zekâlılar,Hızlandırma,Zenginleştirme,Müfredat Farklılaştırma

Özet: Bu çalışma, uzaktan eğitimin üstün zekâlıların eğitiminde kullanılmasıyla ilgili literatürdeki araştırmaları incelemek üzere yapılmıştır. Çalışmada örgün eğitim ile uzaktan eğitimin karşılaştırılması yapılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitimin, üstün zekâlıların eğitiminde kullanılmasına yönelik olarak yapılandırılan hızlandırma, zenginleştirme, müfredat farklılaştırması gibi hususlar incelemeye konu edilerek, bu alanda yapılan araştırmalar ele alınmıştır. Araştırmalar kapsamında ortaya çıkan ve uzaktan eğitimin üstün zekâlıların eğitimi açısından sunmuş olduğu avantajlar ve dezavantajlar ele alınmıştır. Üstün zekâlılara yönelik olarak hazırlanacak olan programların sahip olması gereken niteliklere yer verilmiş ve söz konusu programlara dâhil olacak öğrencilerin hangi özelliklere sahip olması gerektiği hususlarına da değinilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri}, volume={2}, number={170–187}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Mevlüt CIRIK}, year={2016} }
APA
KOPYALA
Mevlüt CIRIK. (2016). Uzaktan eğitimin üstün zekâlı öğrencilerin eğitimindeki yeri (Vol. 2). Vol. 2. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mevlüt CIRIK. Uzaktan Eğitimin Üstün Zekâlı Öğrencilerin Eğitimindeki Yeri. no. 170–187, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2016.