Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları

Yazarlar: Aysun GÜNEŞ, Mehmet FIRAT

Cilt 2 , Sayı 3 , 2016 , Sayfalar 115 - 129

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Açık ve uzaktan öğrenme,Metafor analizi

Özet: Metaforlar tam olarak ifade edilemeyen bir benzerliği, yakınlığı ve ilişkiyi ifade etmek için kullanılan gelişmiş dilsel yapılardır. 1980'lere kadar retorik veya dil dışı kullanım alanı bulunmayan metaforlar, George Lakoff ve Mark Johnson'ın Çağdaş Metafor Teorisi çalışmalarıyla birlikte bilimsel araştırma gündemine taşınmıştır. Ayrıca metaforlar bilimsel araştırma yöntemi olarak da kullanılmaya başlanmıştır. Nitel bir araştırma yöntemi olarak metafor analizi, doğası gereği tipik bir bireysel görüşme, odak grup görüşmesi, gözlem ya da doküman incelemesinin türlerine göre daha kullanışlı ve kolay bir araştırma yöntemi olarak değerlendirilebilir. Özellikle gözlem ve görüşme gibi yüz yüze araştırma yöntemlerinin uygulanmasının mümkün olmadığı durumlarda derinlemesine araştırma yapabilmek için metaforlardan etkili bir şekilde yararlanılabilir. Bu da açık ve uzaktan öğrenme araştırmalarında metafor analizinin kritik değerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada da metafor analizinin açık ve uzaktan öğrenme araştırmalarında hangi amaçla, nasıl ve hangi koşullarda kullanılabileceği tartışılmıştır. Çalışmanın sonunda yapılabilecek araştırmalara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları}, volume={2}, number={115–129}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Aysun GÜNEŞ,Mehmet FIRAT}, year={2016} }
APA
KOPYALA
Aysun GÜNEŞ,Mehmet FIRAT. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede metafor analizi araştırmaları (Vol. 2). Vol. 2. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aysun GÜNEŞ,Mehmet FIRAT. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Metafor Analizi Araştırmaları. no. 115–129, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2016.