Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarımı modelinin kullanımı

Yazarlar: Hasan UÇAR, Alper T. KUMTEPE

Cilt 2 , Sayı 4 , 2016 , Sayfalar 37 - 54

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Motivasyon,ARCS-V motivasyon tasarımı

Özet: Uzaktan eğitim sisteminde başarıyı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Motivasyon bu faktörlerinönemlilerinden biridir. Uzaktan eğitimde öğrenenlerin dersten ayrılması, dersi tamamlayamaması ve başarısız olması motivasyon eksikliği ile ilişkilendirilmektedir. Uzaktan eğitimde yaşanan bu sorunlarla motivasyon arasındaki ilişki yeteri kadar incelenmemektedir. Ayrıca motivasyon bağlamında öğrenenlere yönelik destek çalışmalarında kuram temelli uygulamalar yeterli sevide değildir. Bunun yerine çoğunlukla öğrenen görüşlerinden veya öğreten deneyiminden yola çıkılarak yapılan uygulamalar ağırlıktadır. Bu noktada öğrenme ortamlarında öğrenenlerin motivasyon sorunsalına ilişkin kuramsal temeli olan, uygulamada geçerliği ve güvenirliği yüksek olan ARCS-V motivasyon tasarım modeli uygulanabilir. Bu bağlamda çalışmanın uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarım modelinin kullanımına yönelik kurumlara, araştırmacılara ve uygulamacılara yardımcı olması amaçlamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2016, title={Uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarımı modelinin kullanımı}, volume={2}, number={37–54}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Hasan UÇAR,Alper T. KUMTEPE}, year={2016} }
APA
KOPYALA
Hasan UÇAR,Alper T. KUMTEPE. (2016). Uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarımı modelinin kullanımı (Vol. 2). Vol. 2. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hasan UÇAR,Alper T. KUMTEPE. Uzaktan Eğitimde ARCS-V Motivasyon Tasarımı Modelinin Kullanımı. no. 37–54, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2016.