Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Hasan UÇAR, Alper T. KUMTEPE
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Uzaktan eğitim,Motivasyon,ARCS-V motivasyon tasarımı
Özet: Uzaktan eğitim sisteminde başarıyı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Motivasyon bu faktörlerinönemlilerinden biridir. Uzaktan eğitimde öğrenenlerin dersten ayrılması, dersi tamamlayamaması ve başarısız olması motivasyon eksikliği ile ilişkilendirilmektedir. Uzaktan eğitimde yaşanan bu sorunlarla motivasyon arasındaki ilişki yeteri kadar incelenmemektedir. Ayrıca motivasyon bağlamında öğrenenlere yönelik destek çalışmalarında kuram temelli uygulamalar yeterli sevide değildir. Bunun yerine çoğunlukla öğrenen görüşlerinden veya öğreten deneyiminden yola çıkılarak yapılan uygulamalar ağırlıktadır. Bu noktada öğrenme ortamlarında öğrenenlerin motivasyon sorunsalına ilişkin kuramsal temeli olan, uygulamada geçerliği ve güvenirliği yüksek olan ARCS-V motivasyon tasarım modeli uygulanabilir. Bu bağlamda çalışmanın uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarım modelinin kullanımına yönelik kurumlara, araştırmacılara ve uygulamacılara yardımcı olması amaçlamaktadır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.