Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Sosyal medya gündeminin algılanışı üzerine niteliksel bir kullanıcı araştırması

Yazarlar: Onurhan DEMİRKOL

Cilt 3 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 129 - 159

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Sosyal medya,Gündem belirleme,Gündemin kalıcılığı,Mahalle baskısı

Özet: Bu çalışmada, sosyal medyanın gündemin belirlenmesindeki etkin rolü ile bu gündemin toplumsal bağlamdaki gerçekliği ve kalıcılığı arasındaki ilişkinin paralel olup olmadığı ve genel olarak internet iletişiminin niceliksel yoğunluğunun, toplumsal hayatta aynı yoğunlukta bir karşılık bulup bulmadığı araştırılmıştır. Bunun için sosyal medyayı gündem takibi için yoğun olarak kullanan, benzer sosyo-ekonomik statüye sahip ve benzer toplumsal duyarlılıkları olan beş kişiyle derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Böylece, sosyal medyanın gündem belirleme işlevine ilişkin olarak, bu gündemin toplumsal karşılığına dair niteliksel bir yaklaşım için ön hazırlık yapmak ve elde edilecek bilgileri toplumsal bağlamda yorumlamak amaçlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Sosyal medya gündeminin algılanışı üzerine niteliksel bir kullanıcı araştırması}, volume={3}, number={129–159}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Onurhan DEMİRKOL}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Onurhan DEMİRKOL. (2017). Sosyal medya gündeminin algılanışı üzerine niteliksel bir kullanıcı araştırması (Vol. 3). Vol. 3. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Onurhan DEMİRKOL. Sosyal Medya Gündeminin Algılanışı Üzerine Niteliksel Bir Kullanıcı Araştırması. no. 129–159, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2017.