Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Öğrenme deneyimi tasarımı

Yazarlar: Ayşe PERİ MUTLU, Mehmet Emin MUTLU

Cilt 3 , Sayı 1 , 2017 , Sayfalar 39 - 76

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Öğrenme deneyimi,Öğrenme deneyimlerini yönetme,Öğrenme deneyimi tasarımı

Özet: "Deneyim" öğrenmeninönemli kaynaklarından biridir. Öğrenme deneyimlerinin düzenlenmesi süreci, geçmiş deneyimlerin değerlendirilmesi, şu anda yaşanmakta olan deneyimlerin izlenmesi-denetlenmesi ve gelecekte yaşanması olası deneyimlerin planlanmasını kapsamaktadır. Yaşanmış ve yaşanmakta olan deneyimlerin düzenlenmesi alışıldık bir faaliyet iken, gelecekte yaşanması olası öğrenme deneyimlerinin planlanması belirsizlikler içermektedir. Planlama, kaynakların bir öğrenme amacı ve hedefleri için tahsis edilmesi olarak ele alındığında, bir öğrenme deneyiminin planlanması, öğrenme deneyimine eşlik eden bütün bağlamların önceden belirlenmesi, temin ve tahsis edilmesi, düzenlenmesi ve bir senaryo eşliğinde zamanlanmasını gerektirir. Bu bağlamlar arasında mekânlar, kişiler, davranışlar, olaylar, duygular, varlıklar ve bireyin özellikleri bulunur. Bir öğrenme deneyiminin planlanması bu düzeyde ele alındığında, “öğrenme deneyimi tasarımı” kavramına gereksinim duyulmaya başlanır. Bu çalışmada “öğrenme deneyimi tasarımı”, öğrenme deneyimlerinin yönetimi yaklaşımı açısından ele alınarak kavramsallaştırılmaya çalışılacak ve yaşam boyu öğrenme, yaşam genişliğinde öğrenme ve yaşam derinliğinde öğrenme boyutlarında uygulanabilirliği tartışılacaktır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Öğrenme deneyimi tasarımı}, volume={3}, number={39–76}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Ayşe PERİ MUTLU,Mehmet Emin MUTLU}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Ayşe PERİ MUTLU,Mehmet Emin MUTLU. (2017). Öğrenme deneyimi tasarımı (Vol. 3). Vol. 3. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ayşe PERİ MUTLU,Mehmet Emin MUTLU. Öğrenme Deneyimi Tasarımı. no. 39–76, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2017.