Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Üniversite 4.0’a geçiş süreci: kavramsal bir yaklaşım

Yazarlar: Hilal Seda YILDIZ AYBEK

Cilt 3 , Sayı 2 , 2017 , Sayfalar 164 - 176

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Üniversite 4.0,Yüksek Öğretim,Sayısal Dönüşüm,Hayat Boyu Öğrenme

Özet: Dijitalleşme hem günlük yaşamımızı hem de iş ve eğitim hayatlarımızı, teknoloji-bağımlı bir forma dönüştürmektedir. Bu sürekli dönüşüm içerisinde, kesintisiz olarak gerçekleştirdiğimiz öğrenme deneyimlerinin de dijital dünya ile karşılıklı bir etkileşim halinde olduğu görülmektedir. Toplumsal gelişimin ve kalkınmanınönemli yapıtaşlarından olan üniversiteler ise bu dönüşüm içerisinde etki yaratması gereken itici bir kuvvet olarak yer almalıdır. Bu çalışma kapsamında, dijital dönüşüm ve Sanayi 4.0’ın sosyal ve eğitsel süreçlere etkisi ele alınarak Üniversite 4.0’a geçiş için döngüsel bir kavramsal harita çizilmiştir. Söz konusu kavramsal harita, Yenilikçi Yönetim ve Liderlik, Hayat Boyu Öğrenme ve Destek Hizmetleri bileşenlerinin; Yatırım Getirisi (ROI), Kalite Güvence ve Akreditasyon ile Fonlama süreçlerinden oluşmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Üniversite 4.0’a geçiş süreci: kavramsal bir yaklaşım}, volume={3}, number={164–176}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Hilal Seda YILDIZ AYBEK}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Hilal Seda YILDIZ AYBEK. (2017). Üniversite 4.0’a geçiş süreci: kavramsal bir yaklaşım (Vol. 3). Vol. 3. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Hilal Seda YILDIZ AYBEK. Üniversite 4.0’a Geçiş Süreci: Kavramsal Bir Yaklaşım. no. 164–176, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2017.