Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş

Yazarlar: Can GÜLER

Cilt 3 , Sayı 3 , 2017 , Sayfalar 125 - 145

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Bireysel farklılık,Yaş,Açık ve uzaktan öğrenme

Özet: Bu çalışma kapsamında açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş kavramı incelenmektedir. Yaş kavramı öncelikli olarak biyolojik gelişimi dolayısıyla bireysel olarak bir farklılık çağrıştırabilir. Diğer taraftan bireyin gelişimi incelendiğinde yaş unsurunun sadece biyolojik açıdan değil psikolojik ve sosyal anlamda da ele alınması gerektiği önem taşımaktadır. Biyolojik olarak aynı yaştaki farklı bireylerin her gelişim döneminin aynı olması beklenemez. Bu da bireylerin öğrenme yaşamlarında da etken bir unsur olarak yaş kavramının önemini ortaya çıkarmaktadır. Bu bağlamda açık ve uzaktan öğrenme, bireylere farklı öğrenme olanakları sağlayarak kişilerin bireysel anlamda öğrenme ihtiyaçlarını istedikleri şekilde karşılamalarına olanak tanımaktadır. Açık ve uzaktan öğrenmede öğrenme süreçleri planlanırken, hedef kitlenin yaşı ve bu doğrultuda beklentisi, tercihleri ve ilgili gelişim döneminin özellikleri gibi unsurlara dikkat edilmelidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2017, title={Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş}, volume={3}, number={125–145}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Can GÜLER}, year={2017} }
APA
KOPYALA
Can GÜLER. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede bireysel farklılık olarak yaş (Vol. 3). Vol. 3. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Can GÜLER. Açık ve Uzaktan Öğrenmede Bireysel Farklılık Olarak Yaş. no. 125–145, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2017.