Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi

Yazarlar: Murat AKYILDIZ, Nejdet KARADAĞ

Cilt 4 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 112 - 122

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Madde güçlüğü,Madde ayırt ediciliği,Soru türleri,Uzaktan öğrenme

Özet: Açık ve uzaktan öğrenme sistemlerinde çoktan seçmeli soruların çeşitli türleri sınavlarda kullanılmaktadır. Bunlar geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma türü ve eşleştirme türü sorulardır. Bu soruların herhangi birisinin daha zor ya da kolay olup olmadığını belirlemek önemlidir. Ayrıca bu soru tiplerinden birinin daha ayırt edici olduğunu belirlemek de sınav geçerliliği açısından önemlidir. Bu çalışmada güçlük ve ayırt ediciliklerin soru türüne göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sınavlarının 2017-2018 güz döneminde dönem sonu sınavında kullanılmış olan 9296 soruda geleneksel çoktan seçmeli, öncüllü, boşluk doldurma ve eşleştirme türü soruların güçlük ve ayırt edicilikleri birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Boşluk doldurma sorularının diğer sorulara göre daha kolay ve daha ayırt edici olduğu bulunmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi}, volume={4}, number={112–122}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Murat AKYILDIZ,Nejdet KARADAĞ}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Murat AKYILDIZ,Nejdet KARADAĞ. (2018). Farklı soru türlerinin güçlük ve ayırt edicilik düzeylerinin incelenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Murat AKYILDIZ,Nejdet KARADAĞ. Farklı Soru Türlerinin Güçlük ve Ayırt Edicilik Düzeylerinin Incelenmesi. no. 112–122, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.