Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim sistemindeki açık uçlu soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli analizi yöntemiyle puanlanması

Yazarlar: Kübra KARAKAYA ÖZYER

Cilt 4 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 61 - 77

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Açık uçlu sorular,Çok yüzeyli Rasch modeli,Madde tepki kuramı

Özet: Açık uçlu soruların oluşturduğu sınavların puanlanmasında, bir puanlayıcıdan beklenen soruların zorluk derecesinden ve değerlendirme yöntemlerinden bağımsız olarak değerlendirme aşamasını nesnel ve adil olarak gerçekleştirmesidir. 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle Açıköğretim Fakültesindeki bazı sınavlarda açık uçlu sorular kullanılmaya başlanmış ve bu denli nesnel yargılamaya açık sınavların değerlendirilmesinde yeni yöntemler arayışı içine girilmiştir. Mevcut yöntemlerdenetkililerinden biri de farklı yüzeyleri analize dâhil edebilen Çok Yüzeyli Rasch Modelidir. Bu çalışmada Rasch modelinin geliştirilmiş formu olan çok yüzeyli Rasch analizinin açık uçlu soruların değerlendirilmesi açısından açıköğretim sistemine sağlayacağı katkı açıklanmaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Açıköğretim sistemindeki açık uçlu soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli analizi yöntemiyle puanlanması}, volume={4}, number={61–77}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Kübra KARAKAYA ÖZYER}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Kübra KARAKAYA ÖZYER. (2018). Açıköğretim sistemindeki açık uçlu soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli analizi yöntemiyle puanlanması (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Kübra KARAKAYA ÖZYER. Açıköğretim Sistemindeki Açık Uçlu Soruların Çok Yüzeyli Rasch Modeli Analizi Yöntemiyle Puanlanması. no. 61–77, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.