Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Kübra KARAKAYA ÖZYER
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Açık uçlu sorular,Çok yüzeyli Rasch modeli,Madde tepki kuramı
Özet: Açık uçlu soruların oluşturduğu sınavların puanlanmasında, bir puanlayıcıdan beklenen soruların zorluk derecesinden ve değerlendirme yöntemlerinden bağımsız olarak değerlendirme aşamasını nesnel ve adil olarak gerçekleştirmesidir. 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle Açıköğretim Fakültesindeki bazı sınavlarda açık uçlu sorular kullanılmaya başlanmış ve bu denli nesnel yargılamaya açık sınavların değerlendirilmesinde yeni yöntemler arayışı içine girilmiştir. Mevcut yöntemlerdenetkililerinden biri de farklı yüzeyleri analize dâhil edebilen Çok Yüzeyli Rasch Modelidir. Bu çalışmada Rasch modelinin geliştirilmiş formu olan çok yüzeyli Rasch analizinin açık uçlu soruların değerlendirilmesi açısından açıköğretim sistemine sağlayacağı katkı açıklanmaktadır.