Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Farklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizi

Yazarlar: Gamze TUNA BÜYÜKKÖSE

Cilt 4 , Sayı 1 , 2018 , Sayfalar 47 - 60

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Değişen madde fonksiyonu,Mantel-Haenszel

Özet: Bir sınavın farklı alt gruplara avantaj/ dezavantaj oluşturması durumunda ortaya çıkan test yanlılığı önemli bir problemdir. Test yanlılığını belirlemede, değişen madde fonksiyonu (DMF) çalışmalarından elde edilen bilgiler kullanılmaktadır. Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminde gerçekleştirilen matematik sınavları maddelerinin programlara göre DMF gösterip göstermediği araştırılmıştır. Çalışma kapsamında 2013-2014 ile 2016-2017 öğretim yılları arasında gerçekleştirilen matematik dersinin ara ve dönem sonu sınavları incelenmiştir. Toplam 12 farklı programda okutulan bu dersin sınavlarına katılan ortalama yaklaşık 23.000 öğrenene ait veriler incelenmiştir. Yapılan çalışmada, DMF belirleme yöntemlerinden Mantel-Haenszel (MH) yöntemi kullanılmıştır. Analizler jMetrik 4.1.0 ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda 8 sınavda toplam 64 maddede DMF bulunduğu ve bunlardan 37’sinin daha fazla sayısal beceri gerektiren bir program olan referans grup lehine olduğu belirlenmiştir. Ek olarak, toplam 6 maddede yüksek düzeyde DMF bulunmaktadır ve bunlardan 5’i referans grup lehinedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Farklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizi}, volume={4}, number={47–60}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Gamze TUNA BÜYÜKKÖSE}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Gamze TUNA BÜYÜKKÖSE. (2018). Farklı programlarda okutulan matematik dersi sınavlarına yönelik değişen madde fonksiyonu analizi (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gamze TUNA BÜYÜKKÖSE. Farklı Programlarda Okutulan Matematik Dersi Sınavlarına Yönelik Değişen Madde Fonksiyonu Analizi. no. 47–60, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.