Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizi

Yazarlar: Fikret ER

Cilt 4 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 199 - 210

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Facebook Bağımlılığı,Bergen Facebook Ölçeği,Mekânsal Otokorelasyon,Kartiller

Özet: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Sistemi 1982 yılından bu yana örgün eğitim yerine açıktan okuyarak üniversite diploması sahibi olmak isteyen bireylere olanaklar sunmaktadır. Bugüne kadar iki milyondan daha fazla birey sistem yardımıyla kayıtlı oldukları programlardan mezun olarak diploma sahibi olmuşlardır. Bu çalışmada sisteme 2015-2016 eğitim öğretim yılında kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılıkları araştırılmıştır. Bu amaçla Bergen Facebook Bağımlılık ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre araştırmaya katılan öğrencilerin %21,3’ü Facebook bağımlısı ve %15,1’de muhtemel Facebook bağımlısı olarak tespit edilmiştir. İllere göre öğrencilerin Facebook ve Muhtemel Facebook bağımlısı olma oranları tespit edilmiş, illere göre dağılım için Moran’ın I otokorelasyon istatistiği hesaplanmıştır. İller kartiller kullanılarak gruplara ayrılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizi}, volume={4}, number={199–210}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Fikret ER}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Fikret ER. (2018). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine kayıtlı öğrencilerin Facebook bağımlılık düzeylerinin mekânsal analizi (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Fikret ER. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine Kayıtlı Öğrencilerin Facebook Bağımlılık Düzeylerinin Mekânsal Analizi. no. 199–210, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.