Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Internet eşitsizliği konusunda dijital aktivistlerin görüşlerinin belirlenmesi

Yazarlar: Okan AKSU

Cilt 4 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 143 - 156

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Internet,Internet Teknolojileri,Internet Eşitsizliği,Dijital Aktivizm,Dezavantajlı Bireyler

Özet: Bu çalışmanın temel konusu mücadelelerini Internet üzerinde sürdüren Dijital Aktivistlerin Internet Eşitsizliği konusunda görüşlerini tespit etmektir. Bilindiği üzere dünyada bütün kaynakların bölüşümünde bir eşitsizlik yatmaktadır. Bu eşitsizlik aynı zamanda bilgisayar ve Internet teknolojilerine sahip olma, bu teknolojilere erişebilme ve faydalanma boyutunda da kendisini göstermektedir. Literatürde Internet Eşitsizliği olarak bilinen bu olgu sadece küresel alanda değil aynı toplum içerisinde yaşayan bireyleri de etkilemektedir. Toplumsal Hareketlerin de teknoloji ile değişmesi ile birlikte günümüzde Dijital Aktivizm adını alan mücadele ve eylem alanını Internet ortamına taşımış, zaman zaman sokağa da inebilen bir yapı ortaya çıkmıştır. Toplumda veya küresel arenada verilen hak mücadelelerini Internet ortamında sürdüren bu grupların Internet Eşitsizliği konusunda tutumları ve Internete ulaşma imkânı olmayan dezavantajlı bireylere ulaşma stratejileri önem arz etmektedir. Bu çalışma Dijital Aktivistlerin yukarıda belirtilen olgulara yönelik tutumlarını anlamayı amaçlamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Internet eşitsizliği konusunda dijital aktivistlerin görüşlerinin belirlenmesi}, volume={4}, number={143–156}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Okan AKSU}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Okan AKSU. (2018). Internet eşitsizliği konusunda dijital aktivistlerin görüşlerinin belirlenmesi (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Okan AKSU. Internet Eşitsizliği Konusunda Dijital Aktivistlerin Görüşlerinin Belirlenmesi. no. 143–156, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.