Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Öğretmen metaforu ölçeği: geçerlik – güvenirlik çalışması

Yazarlar: Bilge ÇAM AKTAŞ, Nihal TUNCA

Cilt 4 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 40 - 56

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Metafor,Öğretmen metaforu,Ölçek

Özet: Farklı disiplin alanlarında çalışan ya da öğrenim gören bireylerin öğretmenlik mesleğine yükledikleri anlamlara (metaforlar aracılığıyla) ilişkin algılarını belirleyebilmek için geçerli ve güvenilir bir “Öğretmen Metaforu Ölçeği” geliştirmenin amaçlandığı bu araştırmada öncelikle alanyazın incelenmiş ve öğretmen kavramına yönelik geliştirilen metaforlar listelenmiş ve belirli temalara ayrıştırılarak 40 maddelik bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Geliştirilen bu araç uzman görüşünden geçtikten sonra 2016 – 2017 öğretim yılı bahar döneminde Açıköğretim Fakültesi’nde öğrenim gören 658 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde yapı geçerliliği için açımlayıcı faktör analizi, güvenirlik için ise iç tutarlık katsayısı hesaplaması, madde analizleri ve test yarılama yöntemlerinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda üç faktörle %41.32’lük varyans açıklayan, faktörlerinin güvenirlik değerleri .90 - .97 arasında değişen geçerli ve güvenilir bir ölçeğin oluştuğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Öğretmen metaforu ölçeği: geçerlik – güvenirlik çalışması}, volume={4}, number={40–56}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Bilge ÇAM AKTAŞ,Nihal TUNCA}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Bilge ÇAM AKTAŞ,Nihal TUNCA. (2018). Öğretmen metaforu ölçeği: geçerlik – güvenirlik çalışması (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Bilge ÇAM AKTAŞ,Nihal TUNCA. Öğretmen Metaforu Ölçeği: Geçerlik – Güvenirlik Çalışması. no. 40–56, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.