Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Giyilebilir teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik kavramsal bir değerlendirme

Yazarlar: Aras BOZKURT

Cilt 4 , Sayı 4 , 2018 , Sayfalar 87 - 102

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Giyilebilir teknoloji,Eğitim,Uzaktan eğitim,Mobil öğrenme,Ulaşılabilir öğrenme

Özet: Giyilebilir teknolojiler günlük hayatımızda daha çok yer almakta ve insanlar için önemli teknolojilerden birisi haline gelmektedir. Giyilebilir teknolojiler birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da kullanılan teknolojilerdir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada giyilebilir teknoloji ve eğitim konusu incelenmiştir. Çalışmada veri madenciliği ve analizi yönteminde kullanılan sosyal ağ analizi tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre giyilebilir teknolojiler eğitim alanında ulaşılabilir öğrenme ve mobil öğrenme modelleriyle doğrudan ilgilidir. Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve nesnelerin interneti ise bu bağlamda kullanılabilecek teknolojiler olarak belirlenmiştir. İnsan-makine etkileşimi ve nicel/ölçülebilen insan kavramları, eğitim bağlamında incelenebilecek diğer önemli kavramlar olarak bulunmuştur. Kişisel bilgilerin gizliliği ve veri güvenliği ise dikkat edilmesi gereken önemli noktalar olarak ortaya çıkmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Giyilebilir teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik kavramsal bir değerlendirme}, volume={4}, number={87–102}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Aras BOZKURT}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Aras BOZKURT. (2018). Giyilebilir teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımına yönelik kavramsal bir değerlendirme (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aras BOZKURT. Giyilebilir Teknolojilerin Eğitim Amaçlı Kullanımına Yönelik Kavramsal Bir Değerlendirme. no. 87–102, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.