Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Mooc'ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: homeostasis örneği

Yazarlar: Mehmet FIRAT, Gökhan KUŞ, Serap UĞUR, Kubilay UZUNER

Cilt 4 , Sayı 4 , 2018 , Sayfalar 15 - 42

Konular:-

Anahtar Kelimeler:MOOC,Animasyon destekli video,Homeostasis

Özet: MOOClar açık ve uzaktan öğrenme alanında yoğun ilgi gören platformlar arasında yer almaktadır. Dünyanın önde gelen üniversiteleri MOOCların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için önemli destekler sağlayarak herkese açık platformlar oluşturmaktadırlar. Ülkemizde de bu yönde çeşitli çabalar bulunsa da MOOCların pedagojik ve teknolojik gereksinimlerinin yeterince dikkate alınmadığı, bu yönde uygulama ve deneysel çalışmaların yeterli düzeyde olmadığı söylenebilir. MOOCların eğitsel içerik açısındanfazla kullanılan bileşenleri olan videoların güncel animasyon teknolojileriyle desteklenmesine yönelik alanyazında herhangi bir çalışmaya ulaşılamamıştır. Bu araştırmada, sağlık bilimleri temel alanlarından olan fizyolojinin temel konularından birisi olan homeostais ile ilgili bir MOOC hazırlanmış ve dersi alan öğrencilerden hazırlanan bu MOOC için değerlerlendirme yapmaları istenmiştir. Araştırma, tasarım tabanlı araştırma biçiminde desenlemiştir. Araştırmada gönüllü katılım formu, uzman değerlendirme formu ve öğrenci memnuniyet anketi geliştirilmiştir. Öğrenci memnuniyetlerinin eğitsel videoların özelliklerine göre nasıl değiştiği yedi özellik ile incelenmiştir. Buna göre 45 Laborant ve Veteriner Sağlık programı öğrencisinin MOOClar için hazırlanan animasyon destekli videolarınfazla animasyonlarından ve kullanışlılıklarından memnun kaldıkları belirlenmiştir. Öğrencilerden elde edilen bu bulgu da geliştirilen animasyon destekli video ders modüllerinin hedeflerine ulaştığını gösteren bir sonuç olarak değerlendirilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Mooc’ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: homeostasis örneği}, volume={4}, number={15–42}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Mehmet FIRAT,Gökhan KUŞ,Serap UĞUR,Kubilay UZUNER}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Mehmet FIRAT,Gökhan KUŞ,Serap UĞUR,Kubilay UZUNER. (2018). Mooc’ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: homeostasis örneği (Vol. 4). Vol. 4. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Mehmet FIRAT,Gökhan KUŞ,Serap UĞUR,Kubilay UZUNER. Mooc’ler Için Animasyon Destekli Video Modülleri Tasarlama: Homeostasis Örneği. no. 15–42, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2018.