Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama (e-learning in the 21st century a community of ınquiry framework for research and practice)

Yazarlar: Abdullah SAYKILI

Cilt 5 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 117 - 125

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Sorgulama Toplulukları,Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları,E-öğrenme,Dijital çağ,Dijital teknolojiler,Açık ve uzaktan öğrenme

Özet: Yirmi birinci yüzyılda bağlantıcı dijital teknolojiler bireylerin düşünme, öğrenme ve davranış biçimlerini derinden etkilemektedir. Eğitim alanında da derin değişim sancılarına yol açan bu teknolojiler sağladıkları sürdürülebilir bağlantı, etkileşim ve işbirliği fırsatları nedeniyle e-öğrenmeye ilişkin kavramsal ve algısal yapıların değişmesine neden olmaktadır. Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları Kuramı (Community of Inquiry) bağlantıcı dijital teknolojilerin etkisiyle tekno-pedagojik gelişmeler doğrultusunda yeniden şekillenen e-öğrenme için tutarlı, kapsamlı ve araştırmaya dayalı kuramsal bir çerçeve sunmaktadır. Bu nedenle bu makalede, D. Randy Garrison’ın kaleme aldığı 21. Yüzyılda E-öğrenme: Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları Kuramına Dayalı Araştırma ve Uygulama (E-Learning in the 21st Century A Community of Inquiry Framework for Research and Practice) kitabı değerlendirilecektir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama (e-learning in the 21st century a community of ınquiry framework for research and practice)}, volume={5}, number={117–125}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Abdullah SAYKILI}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Abdullah SAYKILI. (2019). 21. yüzyılda e-öğrenme: sorgulayıcı öğrenme toplulukları kuramına dayalı araştırma ve uygulama (e-learning in the 21st century a community of ınquiry framework for research and practice) (Vol. 5). Vol. 5. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Abdullah SAYKILI. 21. Yüzyılda e-Öğrenme: Sorgulayıcı Öğrenme Toplulukları Kuramına Dayalı Araştırma ve Uygulama (e-Learning in the 21st Century a Community of Inquiry Framework for Research and Practice). no. 117–125, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2019.