Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi

İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin etkileşimli e-destek ortamlarına yönelik algıları

Yazarlar: Harun BOZNA

Cilt 5 , Sayı 1 , 2019 , Sayfalar 97 - 116

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Dijital çağ,Yabancı dil öğrenme,ÖYS,E-destek,Etkileşim,Bağlantıcılık

Özet: 21. yüzyılın ilk çeyreğinde oldukça hızla gelişmekte olan teknoloji, insanların hayatlarını çeşitli yönlerden etkilemektedir. Bu hızlı gelişmeler sosyal hayatları, dünya ekonomilerini, bilgi akışını, eğitim ve öğrenme ortamlarını da hızla değişmiştir. İstenilen bilgiye neredeyse kesintisiz ve anlık ulaşmak, organize etmek ve paylaşmak son on yıla göre çok daha kolay hale gelmiştir. Web 2.0 platformları ve sosyal ağlar, dijital çağın hayati parçaları haline gelmiş buna bağlı olarak ta, dijital çağdaki öğrenenler bu tür dijital ilerlemelerden olumlu etkilenmekte ve her an her yerde çalışabilmektedirler. Bu çağda çok sayıda eğitim platformu, öğrenme sürecinde motivasyonu artırdığı ve etkileşimli ortamlar sağladığı için eğitim teknolojilerini kullanmaktadırlar. Dolayısıyla, öğrencileri desteklemek; özellikle, 21. yüzyıl öğretim yöntemlerinde “e-destek” kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu çalışmada, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler dil öğrenme süreçlerinde, Edmodo adlı bir öğrenme yönetimi sistemi aracılığıyla bir ay boyunca İngilizce öğrenmeye odaklı etkileşimli e-destek almışlardır. Katılımcılar, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki C düzeyi (A2-B1) öğrencileridir. Araştırmacı, derinlemesine sonuçlar elde etmek için nitel bir araştırma desenlemiştir. Veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler öğrenenlerin etkileşimli e-destek ile ilgili algılarının olumlu olduğunu göstermektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin etkileşimli e-destek ortamlarına yönelik algıları}, volume={5}, number={97–116}, publisher={Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, author={Harun BOZNA}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Harun BOZNA. (2019). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin etkileşimli e-destek ortamlarına yönelik algıları (Vol. 5). Vol. 5. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Harun BOZNA. İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Etkileşimli E-Destek Ortamlarına Yönelik Algıları. no. 97–116, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2019.